کد خبر 243153
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بحران مالکیت و مجوزه حرفه‌ای سرخابی‌ها/ تامین اجتماعی هم پرسپولیس را نخواست

بحران مالکیت و مجوزه حرفه‌ای سرخابی‌ها/ تامین اجتماعی هم پرسپولیس را نخواست

در شرایطی که فرصت زیادی تا تعیین تکلیف نهایی صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده، مشکل بزرگ این دو باشگاه هنوز به قوت خودش باقی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا چند سالی است که سخت‌گیری‌ها ویژه‌ای برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در راه صدور مجوز حرفه‌ای آنها اعمال می‌کند و در نتیجه این سخت‌گیری‌ها شاهد حذف چند نماینده فوتبال ایران که موفق به کسب سهمیه آسیایی شده بودند، از مسابقات لیگ قهرمانان بودیم.

در این میان دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس که زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شدند هم مشکلات زیادی داشتند که یکی از مهم‌ترین آنها دولتی بودن و اداره زیر نظر مالک مشترک بود که مانع از صدور مجوز حرفه‌ای برای آنها شد. مشکلی که در سال‌های اخیر بعضاً برای دو باشگاه دردسرساز شده بود و هربار هم با یک سری کاغذبازی و انتقال‌های موقتی و غیرواقعی به نوعی این اشکال را از سر رد می‌کردند ولی هیچوقت راه حل دائمی برای رفع آن صورت نگرفت.

در این راستا و با توجه به اینکه طی ماه‌های آینده تکلیف صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه برای فصل جدید باید مشخص شود، در روزهای اخیر جلساتی با حضور وزیر ورزش و عوامل ذیربط برگزار شد تا در خصوص این مشکل تصمیم‌گیری شود و اینطور به گوش رسید که در خروجی این جلسات مقرر شد پرسپولیس طبق برنامه از قبل تعیین شده به تامین اجتماعی و شستا که یکی از مجموعه‌های زیر نظر این سازمان است واگذار شده و استقلال هم از مدت‌ها قبل قرار بود به پتروشیمی خلیج فارس برسد که البته گفته می‌شود موانع قانونی بر سر راه آن ایجاد شده است.

با وجود اینکه انتقال امتیاز پرسپولیس به تامین اجتماعی قطعی و نهایی به نظر می‌رسید، جمشید محرابی، مدیرکل نظارت بر امور مشترک شرکت‌های تأمین اجتماعی با رد این موضوع عنوان کرد به دلیل زیانده بودن پرسپولیس، این سازمان تمایلی برای در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه ندارد و به نوعی عنوان کرد قرار نیست تامین اجتماعی مالک باشگاه پرسپولیس شود.

همچنین وی در صحبت‌هایش عنوان کرد انتقال پرسپولیس به تامین اجتماعی هم نمی‌تواند موانع قانونی دولتی بودن در راه کسب مجوز حرفه‌ای توسط این باشگاه را بردارد و در صورت انتقال به تامین اجتماعی هم این مشکل بر سر راه سرخپوشان باقی خواهد ماند.

بدین ترتیب باید پرونده مالکیت تامین اجتماعی بر پرسپولیس را منتفی بدانیم و حالا با این تفاسیر مشکل مالکیت باشگاه همچنان به قوت خودش باقی است و در فرصت کم باقی‌مانده وزارت ورزش باید به دنبال مالک جدیدی برای سرخپوشان پایتخت باشد تا خطر حذف دوباره از رقابت‌های آسیایی این تیم را تهدید نکند.

باید دید در نهایت چه فکری برای حل این مشکل صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha