کد خبر 243071
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

الزام شرکت‌ها به فروش بلیت رفت و برگشت اتوبوس

الزام شرکت‌ها به فروش بلیت رفت و برگشت اتوبوس

معاون وزیر راه با تاکید بر فروش ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت اتوبوس به‌صورت رفت و برگشت، گفت:‌ فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و مقاصد بین‌المللی زیارتی ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سیدکمال هادیان‌فر در جلسه ستاد سفرهای نوروزی با پیش‌بینی افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفرها در ایام نوروز ۱۴۰۳ بر توزیع عادلانه بلیت و دسترسی راحت مردم به خدمات حمل‌ونقل تاکید و اظهار کرد: همه بلیت‌ها نباید در یک روز خاص عرضه شود؛ بلکه باید ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت‌ها قبل از ۴۸ یا ۲۴ ساعت هر روز ارائه شود و تا آخرین روز ایام طرح نوروزی روز بلیت وجود داشته‌ باشد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت‌ها نیز باید به‌صورت رفت و برگشت به فروش برسد.

وی با بیان این‌که باید جلسات آموزشی برای نیروهای متخصص و مسئولان در حوزه سفرها برای ارائه خدمات مطلوب ارائه شود، افزود: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین المللی مقاصد زیارتی به ویژه نجف انجام نشود.

 ۹ اسفندماه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خبری از  ممنوعیت فروش بلیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ بر اساس ابلاغیه معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داده و اعلام کرده بود:‌ فروش بلیت باید بر اساس قیمت های مصوب ابلاغ شده در اردیبهشت ماه سال جاری صورت پذیرد. 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این‌که بازرسی وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه فروش عادلانه و قیمت دولتی بلیت‌های هواپیما نظارت لازم را خواهند داشت، گفت: باید با سرعت بالا زیرساخت‌ها و سامانه‌ها مهیا شود تا آمادگی کامل برای حوادث پیش بینی نشده داشته‌ باشیم.

هادیانفر تاکید کرد: در ایام نوروز کارت جایگاه‌های سوخت فعال است تا تامین سهمیه سوخت سهل و راحت باشد.

طبق اظهارات رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری امروز جلسه تعییت قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز ۱۴۰۳ با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha