کد خبر 243043
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

گروه موسیقی «لیان» بوشهر روی صحنه رفت

گروه موسیقی «لیان» بوشهر روی صحنه رفت

کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان شامگاه شنبه- ۱۲ اسفندماه- در برج میلاد روی صحنه رفت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان شامگاه شنبه- ۱۲ اسفندماه- در برج میلاد روی صحنه رفت. ابتدای این کنسرت به شکلی غافلگیرکننده با ورود و اجرای سولوی نی انبان توسط لیانا شریفیان همراه بود؛ دختر محسن شریفیان که میراث دار پدر در ترویج موسیقی نواحی ایران است و از همان ابتدا فضای کنسرت را با شور و حال وصف ناپذیری آغاز کرد.

محسن شریفیان در ادامه روی صحنه آمد و به نزدیکی بهار و نوروز اشاره کرد و اظهارداشت: امشب قرار است حال دلمان را خوب کنیم و به سبک ما جنوبی‌ها، برای عید و خوشی‌هایمان ابراز دلتنگی کنیم و آرزو کنیم که عید زودتر بیاید. قطعه «عید بیو» (عید بیا) با آواز آکا صفوی اثر بعدی بود که در سالن اجرا شد و با همراهی حضار همراه شد.

شریفیان در این بخش از برنامه گفت: من در همه کنسرت‌هایم قطعه‌ای را به غواصان شهید تقدیم می‌کنم. زندگی همه ما در جنوب، چه در شادی و چه در غم به دریا گره خورده و این موضوع همیشه برای ما حایز اهمیت است. پس برای این قطعه همه باهم چشم‌هایمان را می بندیم و برج میلاد را به سمت خلیج فارس می‌بریم.

سولوی عود، پخش تصاویری از کشتی‌ها در خلیج فارس، تصاویری از لنج‌ها و آواز حزن آمیز آکا صفوی، بخش ویژه‌ای از کنسرت را ساخت.

در ادامه شریفیان ضمن تقدیر از مدیران ارشد برج میلاد بیان کرد: تنها سالنی که حاضر شد میزبان ما باشد برج میلاد است. تاسف‌آور است که در پایتخت، گروه «لیان» با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند. از مدیران برج میلاد به خصوص جناب عباس حیدری تشکر ویژه داریم که پای موسیقی ما ایستاد و این توجه و حمایت از موسیقی نواحی ایران از سوی او برای ما ارزشمند است.

اجرای برنامه در روز ملی خلیج فارس

سرپرست گروه موسیقی «لیان» با اشاره به برگزاری روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت ماه هر سال گفت: تقاضای ما برگزاری کنسرت بزرگ گروه «لیان» در روز خلیج فارس در برج میلاد است و این کنسرت قرار است ادای دین مهمی به خلیج همیشه فارس و فرهنگ موسیقی جنوب ایران باشد.

ادامه کنسرت با خیام‌خوانی بود که بخش مهمی در کنسرت‌های گروه «لیان» است. خیام‌خوانی از مفاهیم پرطرفدار در جنوب ایران است که همواره باعث شور و حال جالبی در سالن اجرا می‌شود.

اجرای قطعه‌ای از موسیقی کُردی دیگر بخش کنسرت گروه «لیان» در برج میلاد بود که در تلاش است بخشی از موسیقی اقوام مختلف ایران را به مخاطبان عرضه کند.

شریفیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حواشی ایجاد شده در لغو فستیوال کوچه در بوشهر اشاره کرد و گفت: از مدیران فرهنگی کشور تقاضا دارم فستیوال‌های مردمی موسیقی در ایران را حمایت کنند. من شخصا شاهد میزان تلاش دوستانم در برگزاری این فستیوال بودم. حواشی به وجود آمده از دید من قابل حل است و با درایت مدیران فرهنگی بی‌شک می‌توان این فستیوال را به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرد. فستیوال کوچه متعلق به مردم است و باید حمایت شود.

مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حمزه مقدم، محمدرضا مقدم، محسن قدرتی، حسین کاوه خو، فرزاد خسروی و لیانا شریفیان اعضای گروه «لیان» در این کنسرت به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی بودند که به تهیه‌کنندگی علی حق شناس در برج میلاد روی صحنه رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha