کد خبر 243029
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

عین‌اللهی خبر داد:

پرداخت 95 درصد از هزینه‌های بستری بیماران در طرح نظام ارجاع

پرداخت 95 درصد از هزینه‌های بستری بیماران در طرح نظام ارجاع

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت 95 درصد از هزینه‌های بستری بیماران در طرح نظام ارجاع خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی سلامت خانواده اظهار کرد: سلامت پیشگیری محور از حمله موضوعات مهم در دنیا است. در پویش ملی سلامت حدود ۴۶ میلیون نفر مشارکت داشته اند. 

وی افزود: خود مراقبتی و نظام پیشگیری از مسائل مهم در حهان محسوب می‌شود. کم تحرکی و تغذیه ناسالم باعث بروز بیماری‌های غیر واگیر می‌شود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با اصلاح سلامت خانواده، سلامت جامعه ارتقا پیدا می‌کند و در این خصوص طرح ابتکاری سلامت خانواده از سال‌جاری شروع شده، در این طرح هر فرد با کد ملی یک مراقب سلامت خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان اجرا می شود و این طرح مورد استقبال سازمان‌های جهانی قرار گرفته است. بیماران در صورت نیاز به پزشک خانواده ارجاع داده می شود و بیماران بستری از طریق نظام ارجاع تا ۹۵ درصد هزینه هایش تحت پوشش بیمه قرار گرفته و توسط دولت پرداخت می شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه در طرح سلامت خانواده بهداشت و پیشگیری هدف اصلی است. الان تمام رشته های موجود در دنیا در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می‌شود، گفت: الان ۵۰ درصد از مواد اولیه دارویی، ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی و ۹۹ درصد داروی مورد نیاز ایران در داخل تولید می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha