کد خبر 242971
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

وزیر خارجه عراق مطرح کرد:

مذاکرات برای خروج آمریکایی‌ها ادامه دارد

مذاکرات برای خروج آمریکایی‌ها ادامه دارد

فواد حسین، وزیر خارجه عراق ادامه مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تایید کرد و گفت که آمریکا از بغداد به دلیل عدم هشدار قبلی در مورد حملات هوایی به خاک عراق عذرخواهی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، فواد حسین، وزیر خارجه عراق، شب گذشته جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که مذاکرات با طرف آمریکایی در خصوص حضور ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در خاک عراق همچنان ادامه دارد و منتظر گزارش نهایی کارگروه دوجانبه هستیم.

وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا که در ترکیه برگزار می‌شد، به خبرنگار اسپوتنیک گفت «واشنگتن از بغداد به دلیل عدم هشدار قبلی در مورد حملات هوایی به خاک عراق در تاریخ دوم فوریه عذرخواهی کرده است».

آمریکا دوم فوریه حملاتی را به چند پایگاه در خاک عراق و سوریه انجام داد؛ بغداد و دمشق هر دو حمله به سرزمین های خود را به شدت محکوم کرده و مصداق تجاوز خوانده بودند.نخست‌وزیر عراق محمدشیاع السودانی در دیدار ۱۷ ژانویه با دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو ینس استولتنبرگ تاکید کرده بود که موضوع خروج نظامیان خارجی از کشورش در دستورکار کابینه وزرا قرار گرفته و آماده اجرایی شدن است.

درخواست‌ها برای خروج نیروهای آمریکایی، بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان در نزدیکی فرودگاه بغداد شدت گرفته است؛ حالا و با مشارکت آمریکا در جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، نخست‌وزیر عراق طی مصاحبه با خبرگزاری رویترز حضور نیروهای ائتلاف آمریکا در بحبوحه جنگ غزه را «ثبات‌زدا» توصیف کرده بود.

وزیرخارجه عراق روز شنبه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی تاکید کرد که کشورش آماده است در صورت درخواست میانجی‌گری از سوی مسکو و کییف، به عنوان میانجی بین روسیه و اوکراین عمل کند.

فواد حسین با تایید اینکه هیچ کشور غربی با عراق در خصوص ارسال تسلیحات به کییف تماس نداشته است، تاکید کرد «عراق یک کشور مستقل است که در آن تمام تصمیمات توسط دولت و نهادهای قانونگذار گرفته می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha