کد خبر 242650
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

واکنش روسیه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا؛

آمریکا برای جنگ اوکراین برنامه دارد

آمریکا برای جنگ اوکراین برنامه دارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس دیپلماتیک در آنتالیای ترکیه گفت که اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مورد اینکه شکست اوکراین منجر به جنگ ناتو و روسیه خواهد شد، ثابت کرد که آمریکا برای این جنگ برنامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ لاوروف اظهار کرد ، معنای این اظهارات این است که در صورت شکست اوکراین، ناتو باید به مصاف روسیه برود. او در یک لغزش راهبردی، آنچه را که دولت آمریکا در ذهن داشت، آشکار کرد.

وی افزود: پیش از این, آنها می گفتند که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین شکست بخورد، زیرا ولادیمیر پوتین ولادیمیر رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین بسنده نمی‌کند و بالتیک، لهستان، فنلاند را تصرف خواهد کرد.این اظهارات آشکار و بدون ابهام آستین نشان می دهد ما ( روسیه ) چنین برنامه‌ ای نداریم و نمی‌توانیم داشته باشیم، اما آمریکایی‌ها به دنبال این موضوع هستند.

به گفته لاوروف، اروپا در حال حاضر قربانی اصلی سیاست آمریکا برای «کشاندن ناتو به اوکراین» است.

وی ادامه داد ، مسائل پیرامون اوکراین از سوی واشنگتن طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که اتحادیه اروپا به رقیبی برای اقتصاد آمریکا تبدیل نمی شود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اوایل روز جمعه برای شرکت در کنفرانس دیپلماسی آنتالیا وارد ترکیه شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که لاوروف در جریان این کنفرانس با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفتگوهای دوجانبه خواهد داشت.

انتظار می رود این دو مقام ارشد روسیه و ترکیه در مورد طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله وضعیت فعلی روابط روسیه و ترکیه و چشم انداز همکاری های دوجانبه در زمینه های تجارت، انرژی، امنیت، بانکداری و گردشگری گفتگو کنند.

لاوروف همچنین در حاشیه این کنفرانس دیدارهای دوجانبه دیگری از جمله با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان، بختیار سعیدوف وزیر امور خارجه ازبکستان و ژینبک کولوبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha