کد خبر 242625
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

لاوروف:

اظهارات ماکرون درباره ارسال نیرو به اوکراین مسئله‌ای جدی است

اظهارات ماکرون درباره ارسال نیرو به اوکراین مسئله‌ای جدی است

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه اظهارات غرب درباره اعزام نیرو به اوکراین مسئله‌ای جدی است، گفت نه‌تنها مزدوران داوطلب، بلکه نیروهای عضو ارتش‌های غرب نیز در اوکراین حضور دارند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین یک مسئله‌ای جدی است.

ماکرون اخیراً در نشستی درباره اوکراین در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم گزینه‌ای را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.» . همچنین در روز پنجشنبه، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت واقعاً معتقد است که اگر اوکراین در درگیری‌های جاری شکست بخورد، در مرحله بعد این ناتو است که باید با روسیه بجنگد.

لاوروف در این باره گفت: پس از همه بحث‌هایی که به دلیل اظهارات ماکرون انجام شد، تا جایی که من متوجه شدم او گفت که سخنان خود را پس نمی‌گیرد. اشاره کردید که واشنگتن خود را از چنین موضعی جدا کرده است؛ اما این کاملاً درست نیست.

این دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: در واقع، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ما قرار نیست (با روسیه) بجنگیم و آقای آستین گفت که اگر اوکراین از روسیه شکست بخورد، ناتو باید با روسیه مبارزه کند. این مسئله‌ای جدی است.

حضور ارتش‌های غربی در اوکراین

لاوروف همچنین با اشاره به حضور نظامیان غربی در اوکراین گفت که نه‌تنها مزدوران داوطلب، بلکه افسران نظامی ایالات متحده، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند.

او گفت: قبل از کودتا (کودتای میدان در اوکراین) صدها شهروند آمریکایی وزارتخانه‌ها صاحب منصب بودند، مانند حال حاضر که گفته می‌شود آن‌ها مزدوران خود را در آنجا دارند. در واقع افسران نظامی در آنجا حضور دارند افسران انگلیسی و فرانسوی. ما به‌خوبی از این موضوع آگاهی داریم.

آلمان و تخریب پل کریمه

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت گفت‌وگوی مقامات نظامی عالی‌رتبه آلمان که در آن مبحث حمله به پل کریمه مورد بحث واقع شده «غافلگیرکننده» است.

پیش مارگاریتا سردبیر خبرگزاری راشا تودی متن گفت‌وگوی نمایندگان عالی‌رتبه ارتش آلمان را منتشر کرد که آن‌ها در آن در مورد حمله به پل کریمه با موشک‌های «تاروس» گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به این گزارش با طرح این پرسش که رهبران غربی چطور اقدامات خود را برای مردم خود توجیه می‌کنند، گفت: این مسئله از یک سو غافلگیرکننده است و از سوی دیگر، جای تعجب ندارد.

انتخابات آمریکا تاثیری در روابط مسکو و واشنگتن ندارد

این دیپلمات ارشد روس در ادامه در اظهاراتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ایالات متحده گفت مسکو انتظار ندارد پس از این انتخابات ریاست تغییری در روابط روسیه و آمریکا حاصل شود.

لاوروف در یک نشست دیپلماتیک در آنتالیا گفت روسیه انتظار ندارد انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 در آمریکا تغییر خاصی در روابط میان واشنگتن و مسکو ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha