کد خبر 242615
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

خلبانان اوکراینی درحال تمرین با جت‌های اف-۱۶هستند

خلبانان اوکراینی درحال تمرین با جت‌های اف-۱۶هستند

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که خلبانان این کشور درحال تمرین حمله به اهداف مورد نظر با استفاده از جت‌های جنگنده اف-۱۶ هستند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در این باره گفت: روند تمرین ادامه دارد. خلبانان تا به همین جای کار نیز درحال تمرین فنون تاکتیکی هستند. آن‌ها حمله به اهداف هوایی و غیرزمینی را تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله بسیار مهم است چراکه نه تنها باید حریم هوایی در تحت کنترل داشته باشیم، بلکه باید بتوانیم در این حریم نبرد کنیم.

کی‌یف بارها از غرب خواسته تا جنگنده‌های اف-۱۶ را ارسال کند و می‌گوید این جنگنده‌ها برای مبارزه با روسیه و مقابله با حملات هوایی این کشور ضرورت دارند.

در ماه اوت، ایالات متحده به دانمارک و هلند اجازه داد تا این جنگنده‌ها را به اوکراین اهدا کنند. کشورهای عضو ناتو همچنین با تشکیل ائتلافی برای کمک به آموزش اوکراینی‌ها برای پرواز با این جنگنده‌های ساخت غرب موافقت کردند.

مسکو هشدار داده است که این اقدام به تشدید خطرناک اوضاع در جنگ می‌انجامد، با توجه به اینکه برخی از نمونه‌های این جنگنده‌ها می‌توانند بمب‌های هسته‌ای را حمل کنند و مسکو همچنین متعهد شده که در صورت رسیدن این جنگنده‌ها به اوکراین، آنها را نابود خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha