کد خبر 242603
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

طحان نظیف روند نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را تشریح کرد

طحان نظیف روند نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را تشریح کرد

سخنگوی شورای نگهبان روند نظارت شورای نگهبان بر برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ هادی طحان نظیف در جریان بازدید از روند اخذ رای در حسینه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: از بین هر ۴ نفری که شرایط ثبت نام داشتند ۳ نفر تایید صلاحیت شده و کاندیداهایی از اقشار و احزاب و گروه های سیاسی مختلف به مردم ارائه شده است؛ این نشان می دهد بستر برای مشارکت همه احزاب، جریان های سیاسی و گروه های مستقل فراهم است و ان شاءالله مردم با انتخاب آگاهانه خود سرنوشت کشور را مشخص می کنند.

وی‌ با اشاره به حضور مردم در حسینه ارشاد گفت: شاهد ازدحام مردم در حسینه ارشاد هستیم. برای مردم مهم است که انتخاب قوی و آگاهانه ای داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره گزارش های ارائه شده از تخلفات گفت: کار شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است. ما از همان دقایق ابتدایی برگزاری انتخابات نظارت خودمان را در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و هیات های استان داشته ایم.

طحان نظیف گفت: گزارش های دریافت شد را بررسی می کنیم البته گزارش خاصی که تخلف رخ داده باشد را نداشتیم. مواردی گزارش شده که پیگیری کردیم مثل تاخیر آغاز به کار رای گیری که با پیگیری حل شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه مردم ناظر گفت: ما از ۲۳۰ هزار ناظر مردمی از اقشار مختلف استفاده می کنیم که کارمند شورای نگهبان نیستند و  بر انتخابات نظارت دارند. علاوه بر این مردم می توانند گزارشات تخلفات را از طریق سامانه «مردم ناظر» به ما ارسال کنند؛ از صبح گزارشاتی ارائه شده که با تماس و تذکر حل شد. البته تا انتهای فرایند رای گیری در خدمت مردم هستیم که هر مستنداتی را که از طریق این سامانه اعلام کنند پیگیری می کنیم.

وی‌ با بیان اینکه اجرا و نظارت بر انتخابات بر عهده مردم است، گفت: اگر مردم در جایی تخلفی و اشکالی دیدند از طریق این سامانه با ما در میان گذارند که پیگیری می کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات گفت: هنوز تا پایان زمان اولیه برگزاری انتخابات یعنی ساعت ۱۸ وقت باقی است منتها در صورت نیاز، برای تمدید زمان انتخابات گفت و گو می کنیم؛ به نظرم موضوع قابل بررسی است البته مردم از زمان قانونی استفاده کرده و رای گیری را به زمان های بعد موکول نکنند تا با ازدحام جمعیت مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha