کد خبر 242536
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شرکت در انتخابات از دیدگاه شهدا 

شرکت در انتخابات از دیدگاه شهدا 

شهید اسدالله حبیبی: «در انتخابات با هوشیاری تمام به تقویت اسلام بپردازید. مبادا بگویید چیزها گران شده یا اجناس کم است و هی نگویید انقلاب برای ما چه کرده؛ بگویید ما به عنوان یک شیعه امام زمان(عج) چه کاری برای انقلاب و امام زمان(عج) کرده‌ایم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، این روزها و ساعات، هر آن و لحظه دشمن تلاش میکند تا آخرین حربه‌ها و حیله هایی را که در چنته دارد پیاده کرده و مردم ما را از پای صندوقهای رای به عقب بکشاند. پرواضح است که شرکت در انتخابات مانند این است که ما بخواهیم چیزی را انتخاب کنیم که بهتر است تا مبادا به ما چیزی که برایمان مطلوب نیست تحمیل نشود. 

 فرض ‌کنیم در انتخابات شرکت نکردیم و از پذیرفتن این مسئولیت مهم شانه خالی کردیم، به این هم فکر کنیم که نتیجه کار اگر انتخاب فردی باشد که هیچ دلسوزی نسبت به نظام و مردم نداشته باشد چه می‌شود. آیا با عذاب وجدانی که به خاطر کوتاهی ما در انتخابات رخ داده می‌توان کاری کرد؟ 

در حقیقت ما در برابر خودمان، مردم و به ویژه خون شهدا در این مرحله و این کار خطیر مسئولیم، همانطور که خداوند متعال هم در قرآن فرموده است که سرنوشت هر قوم به دست خودشان  تغییر میکند. پس نباید نسبت به آینده کشور، خاک و وطنمان بی توجه باشیم و باید تا پای جان برای وطنمان بجنگیم؛ چه با اسلحه و چه در میدان انتخابات باهم برای خاکمان.

در ادامه به ذکر چند نمونه از وصایای شهدا و حساسیت ایشان در مسئله مهم انتخابات می‌پردازیم. 

 شهید محمد علی قیصری: «در انتخـابات شرکت کنید چراکه تکلیف الهی است. رای شما دفاع از اسلام و قرآن است  مواظـب باشید به کسانی که بـرای شهرت و قدرت خود را مطـرح ساخته‌اند رأی ندهید.»

 شهید مهدی جعفری: از مـردم غیـور و شجـاع می‌خـواهـم کـه؛ در مسـائل سیـاسی و انتخـابات وارد شـوند و نگذارند ولایت فقیه و روحـانیت در خـط امـام مظلوم واقع شوند.»

شهید اسدالله حبیبی: «هر کس به اندازه توانـایی خویـش احسـاس مسئولیت کند. در انتخابات با هوشیاری تمام به تقویت اسلام بپردازید. مبادا بگویید چیزها گران شده یا اجناس کم است و هی نگویید انقلاب برای ما چه کرده؛ بگویید ما به عنوان یک شیعه امام زمان(عج) چه کاری برای انقلاب و امام زمان(عج) کرده‌ایم.»

 شهید حسین تُرک: «اسلام آدم بی‌تفاوت و کناره‌گیر از مسائل سیاسی نمی‌خواهد.حضور در انتخابات یعنی راه سعادت را انتخاب کردن و دنبال وسوسه‌های شیطان نرفتن.»

شهید سید علی اعتصامی درباره انتخابات می گوید: «ای امت شهیدپرور؛ حالت انقلابی و مذهبی خودتان را حفظ کنید و در صحنه انتخابات شرکت فعال داشته باشید و صحنه را ترک نکنید که این خواست دشمن است.»

و در آخر، شهید مدافع حرم سردار سید حمید تقوی فر بعد از قـرائت زیـارت عـاشـورای روزانــه، قـرآن و دعـای روز؛ وضـوی مجددی گـرفت و خانواده را هـم صـدا کـرد و گفـت: «بچه هـا! یـاعــلی! بـرویم بـرای رأی دادن و همین اول وقـت، تکلـیف مان را ادا کنیـم.» 

ان‌شاءالله فردا و فرداها با حضور پرشور پای صندوقهای رای ادامه دهنده راه شهدایمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha