کد خبر 242445
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۴

در گفتگو با «حیات»مطرح شد؛

واکنش وزیر ارتباطات به هک شدن‌های پیاپی دستگاه‌های اجرایی + فیلم

واکنش وزیر ارتباطات به هک شدن‌های پیاپی دستگاه‌های اجرایی + فیلم

وزیر ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات اعلام کرد که مسئولیت تضمین امنیت در هر دستگاهی بر عهده بالاترین مقام همان دستگاه است و روزانه صدها و گاها هزاران حمله از حملات هدفمند و حملات کور را دفع می‌کنیم.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات در گفتگوی اتختصاصی با خبرنگار حیات، در خصوص هک شدن سایت‌های معتبر داخلی گفت: در بحث امنیت، مرکز ملی فضای مجازی بر اساس مصوبه شورای فضای مجازی، مسئولیت راهبری امنیت را بر عهده دارد. ذیل مرکز ملی هم چند دستگاه وظیفه بررسی امنیت دستگاه‌ها را بر عهده داشته و به‌عنوان هماهنگ کننده هستند.

وی با بیان اینکه بررسی امنیت چندین وزارتخانه به وزارت ارتباطات سپرده شده و مشکلات را به آنها گزارش می‌کند، اضافه کرد: وزارت ارتباطات به‌شکل منظم، ارزیابی وضعیت امنیتی دستگاه‌هایی که ما سپرده شده را بررسی می‌کنیم و اگر مشکلی باشد، به این دستگاه‌ها منعکس می‌کنیم تا آنها را برطرف کنند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولیت تضمین امنیت در هر دستگاهی، بر عهده بالاترین مقام همان دستگاه است که باید طبق مصوبه شورای فضای مجازی، تدابیری برای این مساله به خرج دهند. ما هم به‌عنوان دستگاه هماهنگ کننده بخشی از دولت (زیرا بخشی از آن مربوط به دستگاه‌های دیگر است)، وظایف خودمان را در این خصوص انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید نیمه پر لیوان را هم دید زیرا روزانه صدها و گاها هزاران حمله از حملات هدفمند و حملات کور را داریم که بخش زیادی از آنها توسط سیستم‌های داخلی دفع می‌شود، اضافه کرد: البته به‌وسیله سیستم‌هایی که در شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورها و دستگاه‌هایی اجرایی داریم، با برخی از این حملات برخورد می‌شود که مردم متوجه آنها نمی‌شوند اما گاهی هم بخشی از این حملات به هدف می‌خورند.

زارع‌پور همچنین گفت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌هایی که نهادهای نظارتی به دستگاه‌ها می‌دهند، از این به بعد شاهد اتفاقات کمتری از جنس هک و نفوذ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha