کد خبر 242371
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

جدی بودن دانشگاه شهید بهشتی در حوزه کوانتوم

جدی بودن دانشگاه شهید بهشتی در حوزه کوانتوم

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دانشگاه اصرار بر فعالیت در حوزه کوانتوم دارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سیدمحمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی فناورانه میکروالکترونیک، اظهار کرد: ما نیروی انسانی مجرب داریم، به عنوان یک معلم قدیمی اعلام می‌کنم که نبروی انسانی شاید بهترین نیروی انسانی جهان است. 

وی افزود: ما می‌توانیم مانند همه حوزه‌هایی که موفق هستیم در حوزه میکروالکترونیک هم بدرخشیم.دانشگاه شهید بهشتی در موضوع کوانتوم جدی است و معتقد هستم حتی ساختمان بفروشیم و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: همزمان گروه‌های مختلفی در حوزه میکروالکترونبک مشغول فعالیت هستند که می‌توان در قالب ستادی آن‌ها را جمع کرد تا کار مشترک انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما باید به دنبال تجاری سازی باشیم، خاطرنشان کرد: اول باید نیاز داخلی را برطرف کنیم و سپس باید به دنبال بازارهای خارجی باشیم.

وی ادامه داد: در موصوع نیمه هادی‌ها هم باید کار و هم سرمایه گذاری شود. ما امکانات و مواد اولیه را در داخل داریم و می‌شود کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهیم.

آقامیری اظهار امیدواری کرد که اینگونه رویدادهای فناورانه نطقه عطف خوبی باشد که برای اینکه جوانان ما به این سمت بیشتر میل کنند به عبارتی هدفمندتر به این سمت بروند و افزود: امیدوارم با حمایت‌های مرکز رشد نوآوری شروع و همکاران ما در دانشگاه امام حسین (ع) این رویداد در سال بعد باشکوه بیشتری در ابن دانشگاه برگزار شود

رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین گفت: میکروالکترونیک مانند شبکه عصبی است و کاربردهای فراوانی دارد که تلفن همراه، حوزه پزشکی نمونه‌ای از آن است و به عبارتی همه جا ردپایی از آن دیده می‌شود، اما با این اهمیتی که دارد، دیده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha