کد خبر 242351
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰

چگونگی حفظ تناسب اندام توسط عضلات

چگونگی حفظ تناسب اندام توسط عضلات

عضلات ما حرکات خاص ورزشی را که در گذشته انجام داده بودیم، به یاد می‌آورند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، به نظر می‌رسد عضلات ما حرکات خاصی را به یاد می‌آورند. برای مثال حتی اگر چندین سال است که دوچرخه‌سواری نکرده‌اید، به احتمال زیاد پس از این مدت باز هم می‌توانید سوار دوچرخه شوید و به راحتی رکاب بزنید.

«برت جانسون»، کارشناس علوم اعصاب با اشاره به اصطلاح «حافظه عضله» در این فرآیند یادگیری می‌گوید: این نوع حافظه عضلانی به این معنی است که مغز شما دیگر مجبور نیست آنقدر در مورد حرکتی که انجام می‌دهید، فکر کند. وقتی در ابتدا یک حرکت یا مهارت جدید را یاد می‌گیرید در مرحله شناختی هستید، جایی که حرکات شما کند و ناکارآمد هستند و در قشر جلوی مغز که ناحیه فکری مغز شما است، فعالیت بالایی رخ می‌دهد. سپس به مرحله تداعی پیشرفت می‌کنید که طی آن مغز شما هنوز به سختی کار می‌کند، اما حرکات شما روان‌تر و منسجم‌تر می‌شود. حافظه عضلانی زمانی به دست می‌آید که به مرحله خودمختار برسید.

حافظه عضلانی چیست؟

هنگامی که اصطلاح حافظه عضلانی را می‌شنوید، تصور می‌کنید که عضلات می‌توانند حرکات خاصی را به خاطر بسپارند، مانند دریبل زدن با توپ فوتبال یا نواختن آهنگ «تولدت مبارک» با پیانو، اما این بخشی از آن چیزی است که در بدن شما اتفاق می‌افتد.

دو نوع حافظه ماهیچه‌ای متفاوت وجود دارد. یک نوع، عصبی که با یادآوری فعالیت‌های آموخته شده گره خورده است، در حالی که شکل دیگر یعنی فیزیولوژیکی، مربوط به رشد مجدد بافت عضلانی است.

درک این که هر کدام از این حافظه‌های عضلانی چگونه کار می‌کنند، می‌تواند به شما در اجرای موفق برنامه ایجاد تناسب اندام کمک کند.

منبع: یورونیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha