کد خبر 242346
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

ایجاد ۳۰ هزار کانون در مسجد در آینده نزدیک

ایجاد ۳۰ هزار کانون در مسجد در آینده نزدیک

حجت الاسلام خداداده گفت: امروز برای اولین بار ۲۸ هزار کانون در مساجد کشور تاسیس شده است و امیدواریم راه اندازی ۳۰ هزار کانون در مسجد و ۳ میلیون کاربر را در سی و یکمین سال تاسیس داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، حجت الاسلام کمال خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۹ اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم و امیدواریم در این ماه مبارک با الفاظ و کلمات نورانی که درباره مسجد به کار برده شده قلب‌های خود را صفا دهیم و اوقات خوبی داشته باشیم. 

وی افزود: امروز برای اولین بار ۲۸ هزار کانون در مساجد کشور تاسیس شده است و امیدواریم راه اندازی ۳۰ هزار کانون در مسجد و ۳ میلیون کاربر را در سی و یکمین سال تاسیس داشته باشیم.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای کانون ها مجوز الکترونیکی صادر میکنیم افزود: ما ۲ هزار و ۸ کانون اهل سنت داریم که نیازمند برنامه ریزی ویژه برای آن بودیم ودر همین راستا برنامه ریزی های مناسبی انجام شده است.

وی بیان کرد: ما امسال توانستیم ۱۸۵۰کانون فرهنگی مساجد و ۴۴۰مسجد به شبکه کانون‌ها اضافه کنیم و ۱۲۸هزار نفر عضویت در سامانه بچه‌های مسجد را داشتیم.

حجت الاسلام خداداده افزود: یک میلیون و صد هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد ۳۵۰هزار نفر دانش آموز بودند.

وی ادامه داد: اامسال در حوزه اوقات فراغت طرح ملی مسجد کانون نشاط را دنبال کردیم، حدود ۶هزار کانون شناسایی شدند که در تابستان کار تربیتی انجام دادند و تلاش شد سامانه ما به سامانه نورینو آموزش و پرورش متصل شود و همین در پرونده تربیتی دانش آموز هم ثبت شود. 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امسال موضوع پایگاه‌های قرآنی در کانون‌ها جدی‌تر دنبال شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان قرآن درباره اینکه مساجد تبدیل به پایگاه قرآنی شود تاکید داشتند.

خداداده با بیان اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تجربه خوبی را در حوزه کرسی‌های تلاوت نور داشت، بیان کرد: این طرح ابتکاری بود که ۲۵ سال پیش توسط ستاد کانون‌های مساجد به کل کشور و مساجد ابلاغ شد و امروز هنگام تلاوت قرآن در مساجد این اسم را می‌شنوید. در بیش از سه هزار و پانصد پایگاه قرآنی نزدیک به ۲۹ هزار کرسی تلاوت شده و گزارشات این کرسی در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه مساجد ما ظرفیت خوبی در عرصه هنرهای نمایشی دارند گفت: مساجد متولیان فرهنگ و هنر و خاستگاه فرهنگ و هنر انقلابی مساجد هستند. امیدواریم بتوانیم در ۱۴ تا ۱۸ اسفند جشنواره تئاتر شبستان را در تهران برگزار کنیم و این رویداد در ۱۸ مسجد برگزار می‌شود و آدرس این مساجد اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha