کد خبر 242327
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

سردار مهدی امیریان:

موظفیم معارف دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم

موظفیم معارف دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در خصوص اهمیت انتقال معارف دفاع مقدس به نسل‌های آینده با تولید محتوا در این زمینه صحبت کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نشست خبری بیست و یکمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت، با حضور سردار مهدی امیریان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و نصرت‌الله صمدزاده دبیر علمی در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار امیریان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: موضوع کتاب دفاع مقدس و تولید محصولات دفاع مقدس بسیار با اهمیت است ما برای نسل‌های آینده تاریخ‌سازی می‌کنیم و موظفیم معارف دفاع مقدس را به نسل‌های آینده جوری که درس آموز باشد منتقل کنیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در برنامه گام دوم تاکید دارند که برای آینده ای درخشان باید گذشته پرافتخار خود را بهتر بشناسیم. همچنین حاج قاسم سلیمانی نیز فرمودند دفاع مقدس قله و مقاومت در دامنه است؛ بنابراین ارزش و اهمیت دفاع مقدس بسیار زیاد است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: کتاب نقش مهمی در انتقال مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس دارد؛ بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس وظایفی دارد و اولین وظیفه آن سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر کتب تولیدی دفاع مقدس است. یکی دیگر از ماموریت‌های ادبیات دفاع مقدس برقراری تعامل فعال و شناسایی پدید آوران کتب دفاع مقدس به‌ویژه نویسندگان جوان دفاع مقدس است. باید به سمت تربیت نویسندگان جوان برویم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی اضافه کرد: شناسایی و حمایت از نویسندگان نوقلم از وظایف ماست و همت و تلاش سازمان ادبیات دفاع مقدس در سال‌های گذشته در این زمینه ستودنی است. در حوزه تولید کتاب دفاع مقدس در بخش کمیت، آثار ارتقا یافته است و باید در کنار این کمیت، کیفیت را نیز ارتقا دهیم. این دو مولفه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

سردار امیریان در ادامه خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن کیفیت، کمیت را ارتقا خواهیم داد و فلسفه این برنامه ها توجه به کیفیت کتب است. رویدادهای مهم فرهنگی حتما با حمایت دیگر سازمان‌های فرهنگی اتفاق می افتد و اقدامات اجرایی متعددی در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار کرد: انعکاس اخبار دفاع مقدس به نوعی فرهنگ سازی است و به ما برای فعالیت بیشتر انگیزه می‌دهد. باید بدانیم که بیشتر کتب ما در پشت خاکریز دفاع مقدس است و باید به شهرها و خانه‌ها بیاییم و به این نکته برسیم که چرا یک رزمنده به جبهه رفت و مقاومت کرد؛ همچنین نیم نگاهی نیز به فضای بین‌الملل خواهیم داشت تا فرهنگ مقاومت را منتقل کنیم.

در پایان سردار امیریان اشاره کرد: مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت ۱۵ اسفندماه ساعت ۹ تا ۱۲ در موزه ملی تالار خلیج فارس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha