کد خبر 242325
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

سلاجقه در حاشیه نشست هیات دولت مطرح کرد؛

وضعیت حیات‌وحش دریاچه ارومیه خیلی خوب است

وضعیت حیات‌وحش دریاچه ارومیه خیلی خوب است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: قبل از بارش‌های اخیر، تالاب‌های یازده‌گانه اقماری دریاچه ارومیه با توجه به انتقال آب و تامین حقابه، وضعیت خوبی داشتند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ علی سلاجقه صبح چهارشنبه نهم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من هفته پیش از دریاچه ارومیه بازدید کردم. سازمان محیط زیست دارد کار می‌کند. قبل از بارش‌های اخیر، تالاب‌های یازده گانه اقماری دریاچه ارومیه با توجه به انتقال آب و تامین حقابه، وضعیت خوبی داشتند.

وی گفت: وضعیت حیات وحش دریاچه هم خیلی خوب است. تراز دریاچه به ۱.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است. آب دو سد هم رهاسازی شد. وزارت نیرو پای کار آمده  و حقابه را رعایت می‌کند.

وی ادامه داد: سد شهید کاظمی مهاباد ۳۰ مترمکعب  بر ثانیه و از سد بوکان ۱۵۰ مترمکعب رهاسازی آب انجام شده است و رهاسازی اب بقیه سدها هم تا پایان سال انجام می شود.

سلاجقه در پایان در خصوص آخرین وضعیت حقابه هیرمند، اظهار کرد: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است ولی وزارت نیرو مرتب با طرف مقابل جلسه دارد. ما بحث حقابه محیط زیست را تفکیک کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم که این موضوع باید از توافق ایران و افغانستان جدا شده و منتظر این هستیم که مسئولان انها به ایران بیایند و موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha