کد خبر 242320
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

وزیر نفت در پاسخ به «حیات»:

از سهمیه بنزین عید چه خبر؟ + فیلم

از سهمیه بنزین عید چه خبر؟ + فیلم

وزیر نفت با بیان اینکه امسال با توجه به موج شدید سرما تا این لحظه در هیچ کجای کشور افت فشار گاز و یا قطعی گاز خانگی رخ نداده، گفت: تمام تلاش‌مان را کردیم تا مردم عزیز در تعطیلات نوروز دچار مشکل نشوند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ جواد اوجی وزیر نفت امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت صبح امروز چهارشنبه نهم اسفندماه در جمع خبرنگارن گفت: در اسفندماه هیچگاه این موج سرمایه شدید را تجریه نکرده بودیم، برخی این هوا را به سرمای سیبری تعییر می‌کنند.

وی ادامه داد: این‌میزان کاهش دما باعث جهش مصرفی شده که تا امروز سابقه نداشته است ولی به امید خدا تا این لحظه هیچ کجای کشور قطعی و یا افت فشار گاز را شاهد نبودیم. مردم همکاری بیشتری را در بحث بهینه مصرف کردن داشته باشند. تا این لحظه شبکه گاز رسانی پایدار بوده است‌ 

وزیر نفت با بیان اینکه علاوه بر تامین سوخت خانگی تجاری، تامین سوخت گاز و مایع نیروگاه در دست انجام است و امسال یک میلیارد لیتر بیشتر سوخت به نیروگاه‌ها داده شده است، خاطرنشان کرد: در شهریور ۱۴۰۰ در زمان تحویل دولت، تولید بنزین ۹۶ میلیون لیتر در روز بود ولی امروز با فاز دوم پالایشگاه آبادان حدود ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین در روز را شاهد هستیم.

وی در پاسخ به خبرنگار حیات در خصوص اینکه آیا سهمیه بنزین خاص برای شب عید و سفرهای نوروزی در نظر گرفته می‌شود؟، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ان‌شاءالله مردم عزیز در بحث تعطیلات عید نوروز دچار مشکل نشوند. به هرجهت تمامی 4200 جایگاهی سراسر کشور حتی در روزهای سال 1402 که مصرف بنزین به 143 میلیون لیتر رسید ولی هیچ‌جایگاهی متوقف نشد.

با برنامه‌ریزی در مدیریت مصرف داریم، همه موضوعات در این خصوص را پوشش دادیم تا سوخت رسانی دچار مشکل نشود، گفت: جایگاه سیار هم داریم که در اختیار بخش خصوص قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha