کد خبر 242317
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

تداوم تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از مردم غزه

تداوم تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از مردم غزه

منابع خبری دوشنبه شب از تظاهرات هزاران اردنی برای شانزدهمین روز متوالی مقابل سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی در امان در توقف جنگ غزه و حمایت از مردم غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، هزاران تن از مردم اردن برای شانزدهمین روز متوالی مقابل سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی در امان دست به تظاهرات زده و ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه و مقاومت، خواستار توقف فوری جنگ و نسل‌کشی ارتش صهیونیستی شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین دوشنبه شب گزارش داد که مردم اردن علی رغم سرکوب و بازداشت‌ها طی هفته‌های اخیر، امشب نیز برای شانزدهمین شب متوالی در اطراف سفارت رژیم اسرائیل در شهر امان تجمع کرده و علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه شعار سر دادند

ارتش اردن طی چند ماه اخیر گاهی با مشارکت شخصاً پادشاه هر از گاهی تعدادی بسته مواد غذایی و دارویی به بیمارستان اردن در شمال غزه پرتاب کرده است.

طی روزهای گذشته نیز تظاهرات‌های مشابهی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان و برخی دیگر از کشورهای عربی از جمله مصر در حمایت از مردم غزه برگزار شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha