کد خبر 242280
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

زلنسکی برای ماندن در دولت، باید مشروعیت خود را ثابت کند

زلنسکی برای ماندن در دولت، باید مشروعیت خود را ثابت کند

رییس‌جمهور اوکراین باید برای ادامه ریاست دولت، مشروعیت خود را به دادگاه قانون اساسی اوکراین ثابت کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی» باید قبل از ۲۰ مه و پایان ریاست جمهوری خود در اوکراین، مشروعیت خود را به عنوان رئیس جمهور ثابت کند.

نشریه محلی «میرور اوف د ویکز» به نقل از منابع آگاه در دولت زلنسکی گزارش داد که دفتر رئیس جمهور اوکراین متن درخواست تجدید نظری را برای ارائه به دادگاه قانون اساسی اوکراین در خصوص مشروعیت ولادیمیر زلنسکی به عنوان رئیس دولت، پس از پایان دوره‌ی وی در ۲۰ مه، آماده کرده است.

بنا به این درخواست و علیرغم این واقعیت که طبق قانون اساسی، رأی گیری در زمان حکومت نظامی نمی‌تواند سازماندهی شود، این دفتر این سوال را مطرح کرده که آیا قانون اساسی اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در این شرایط می‌دهد یا خیر. سوال دوم مربوط به مشروعیت اختیارات رئیس جمهور پس از پایان دوره پنج ساله ریاست جمهوری وی است.

کی‌یف در روزهای اخیر دچار شکست‌هایی در میدان نبرد متحمل شده است، از جمله می‌توان به سقوط منطقه آودیوکا، یک پایگاه کلیدی در دونباس اشاره کرد. ولادیمیر زلنسکی هشدار داد که کمبود تسلیحات، به مسکو اجازه می‌دهد دست برتر را در میدان نبرد به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha