کد خبر 242181
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

رد شایعه دریافت ۱۴۰ سکه از سوی یک نماینده/ تعارفی با افراد نداریم

رد شایعه دریافت ۱۴۰ سکه از سوی یک نماینده/ تعارفی با افراد نداریم

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برخی ادعاها در رابطه با نمایندگان تائید صلاحیت شده، گفت: خیلی حرف‌ها زده می‌شود، ولیکن بالاخره قاضی باید قضاوت کند، حالا کار ما قضاوت به معنای قضایی نیست و لیکن باید دلایل رد صلاحیت را به افراد توضیح دهیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» در شبکه سه سیما، در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای دریافت ۱۴۰ سکه توسط یکی از نمایندگان یا طرح برخی شبهات در رابطه با بعضی از نمایندگان گفت: ما در شورای نگهبان تعارف یا مجامله‌ای با افراد نداریم و سوابق شورای نگهبان هم آن را نشان می‌دهد، چه در ریاست جمهوری، چه در خبرگان و چه مجلس.

وی با بیان اینکه ما برای کار خودمان باید دلیل داشته باشیم، افزود: خیلی حرف‌ها زده می‌شود، ولیکن بالاخره قاضی باید قضاوت کند، حالا کار ما قضاوت به معنای قضایی نیست ولیکن باید دلایل رد صلاحیت را به افراد توضیح دهیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه این شورا براساس مستندات قضاوت می‌کند، گفت: نمی‌توانیم بگوییم براساس شنیده ها قضاوت کردیم. خیلی نکات ممکن است گفته شود ولیکن ۱۲ عضو شورای نگهبان مبنایشان اسناد و ادله محکمه پسند است. یا سندی نیست یا سندی که در حدی که مجاب کننده باشد نیست.

طحان نظیف همچنین گفت: مکرر در شورا گفته می‌شود، این حرف گفته شده ولی مستند نیست. تایید شورای نگهبان موجب وجاهت فرد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha