کد خبر 242102
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

پروازهای فرودگاه رشت از سر گرفته شد

پروازهای فرودگاه رشت از سر گرفته شد

مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: پس از عملیات برف‌روبی و پاکسازی باند پروازی با افزایش دید افقی پروازهای فرودگاه سردار جنگل از ساعت ۱۵ دوباره برقرار شد.

به گزارش گروه استان های حیات، صبح امروز در پی بارش برف پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه کنسل شده بود.

سید محسن میرحسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی بارش برف از ساعات ابتدایی بامداد امروز تیم عملیات زمستانی این فرودگاه وارد عمل شد و پس از حدود ۱۵ ساعت تلاش مداوم و آماده سازی باند و سطوح پروازی برای پذیرش پروازها، با افزایش سطح دید افقی، پروازها دوباره از سرگرفته شد.

وی اضافه کرد: پرواز شرکت هواپیمایی پارس ایر در ساعت ۱۵ در این فرودگاه به زمین نشست و پس از عملیات یخ زدایی در ساعت ۱۶ تیم فوتبال ملوان نیز رشت را به مقصد اهواز ترک کرد.

پروازهای امروز فرودگاه سردار جنگل رشت شامل؛ پرواز ۷:۳۰ پارس ایر از تهران به رشت و ۱۴:۲۵ ایران ایر تهران به رشت، پرواز ایرتور از مشهد در ساعت ۱۴:۴۵ به فرودگاه سردار جنگل و ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه به مقصد کیش، پرواز ساعت ۲۰:۴۵ ورودی از کیش و ۲۱:۴۵ بود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha