کد خبر 242031
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

زلنسکی درباره آمار تلفات نظامی اوکراین دروغ می‌گوید

زلنسکی درباره آمار تلفات نظامی اوکراین دروغ می‌گوید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، آمار اعلامی رئیس‌جمهور اوکراین درباره تلفات نظامی این کشور در جنگ را کمتر از واقع خواند و انگیزه زلنسکی را از این اقدام بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، «زلنسکی جمعیت اوکراین را مردم تلقی نمی‌کند، آن‌ها برای او شبیه واحدهایی هستند که می‌تواند در ازایشان، پول بیشتری از غرب دریافت کند» این اظهارات یکشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور اوکراین درباره کشته شدن 31 هزار نیروی این کشور در جنگ است.این اولین بار بود که زلنسکی به طور رسمی آماری از تلفات نظامی اوکراین در جریان درگیری ارائه می‌کرد؛ او این رقم را در یک کنفرانس خبری در کی‌یف به مناسبت دومین سالگرد جنگ بیان کرد.

کی‌یف تاکنون آمار تلفات را به شدت محفوظ نگه داشته تا روحیه عمومی را تضعیف نکند و رقمی که زلنسکی در روز یکشنبه ارائه کرد را حتی رسانه‌های غربی مثل روزنامه واشنگتن پست تایید نکردند. این روزنامه گزارش داد آخرین باری که اوکراین تعداد نیروهای از دست رفته‌اش در جنگ را به طور علنی فاش کرد، دسامبر 2022 بود زمانی که مشاور زلنسکی گفت که 13000 سرباز کشته شده‌اند که گمان می‌رود این تعداد در سال گذشته (در جریان ضدحملات) به طور قابل توجهی افزایش داشته است.اظهارات زلنسکی در حالی بیان شد که به گفته مسکو نیروهای اوکراینی تنها در نبرد برای شهر راهبردی آودیوکا که اخیراً سقوط کرد، 1500 نیرو از دست دادند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هر شهروند اوکراینی می‌داند که زلنسکی دروغ می‌گوید تا حمایت مالی غرب ادامه پیدا کند.فرماندار منطقه خرسون هم سخنان زلنسکی درباره تلفات نیروهای مسلح اوکراین را «کلاهبرداری از تعداد جانباختگان که خانواده‌های اوکراینی از آن رنج می‌برند» خواند و گفت در کرینکی (آودیوکا) هزاران نفر جان باختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha