کد خبر 241967
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

آخرین اظهارات رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم «شب، داخلی، دیوار»

آخرین اظهارات رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم «شب، داخلی، دیوار»

خزاعی گفت: فیلم «شب، داخلی، دیوار» هیچ درخواستی برای پروانه نمایش از سازمان سینمایی نداشته است.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره روزهایی که سینمای ایران در سال 1402 پشت سر گذاشت، گفت: در سال 1402 اتفاقات بسیار خوبی برای سینمای ایران رخ داد و خاطرات خوبی رقم خورد. شاید این توسعه را برخی بخواهند نادیده بگیرند؛ اما در حوزه زیرساخت، تولید، احیای سینما به لحاظ اقتصادی، دریافت جوایز بین المللی و ... شاهد رخدادهای مثمرثمری بودیم.

سینمای ایران در حال موت بود

وی ادامه داد: همه اینها نشان می دهد سینمای ایران در حال پیشرفت است. سینمایی که ما تحویل گرفتیم در حال موت بود و با تنفس مصنوعی زنده بود؛ یکی از دلایل آن شیوع بیماری کرونا بود که تقریبا اقتصاد سینمای ایران را نابود  کرد و پس از آن نیز وارد مسائل سیاسی شدیم. قبل از جریان اغتشاشات نیز در حوزه سینما مسائل خاصی وجود داشت. امروز می توانیم در فضای امید و نشاط گفتگو کنیم و همه علاقه مندان به حوزه سینما راجع به آن اظهار نظر کرده و این موضوع را پذیرفته اند که فضای سینما احیا شده است، برای ما خوشایند است که توانستیم یک قسمت را اصلاح کنیم. باید برای سال 1403 برنامه ریزی های جدی تری صورت بگیرد.

فیلم «شب، داخلی، دیوار» وارد فاز اصلاحات نشد

وی در ادامه درباره انتشار قاچاقی فیلم «شب، داخلی، دیوار» و حاشیه‌های ایجاد شده اظهار کرد: این فیلم هیچ درخواستی برای پروانه نمایش از سازمان سینمایی نداشته است. در آخرین جلسه ای که با عوامل فیلم داشتیم؛ فیلم اصلاحاتی داشت که اعلام کردند فعلا نمی توانیم آن اصلاحات را انجام دهیم و بعد از آنکه از جشنواره برگشتیم اصلاحات را اگر معقول بود انجام خواهیم داد و برای اکران آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

خزاعی اضافه کرد: درخواستی مکتوب برای اینکه این فیلم خواستار پروانه نمایش باشد ارائه نشد که حتی اصلاحات به آنان اعلام شود. در واقع حتی وارد مقوله اصلاحات نیز نشد. این فیلم در خارج از کشور فروخته شده بود و پس از آنکه زمان اکران فیلم در خارج از کشور گذشته بود، در ایران بازنشر شد. در حقیقت خیلی از فیلمهایی که در ایران قاچاق می شوند در خارج از کشور فروخته شده و بعد در ایران نمایش داده شده و فضای مجازی را پر می کنند. حتی درخواستی از سوی سازندگان فیلم مبنی بر پیگیری نسخه قاچاق فیلم توسط دستگاه قضا وجود نداشته است.

سازمان سینمایی هیچ ممیزی به عوامل فیلم ارائه نداده است

وی ادامه داد: سازمان سینمایی هیچ ممیزی به عوامل فیلم ارائه نداده است. حتی پس از جریان اغتشاشات نیز آقای جلیلوند بیان کردند که من نمیخواهم فیلمهایم را اکران کنم. من معتقدم شاید با اصلاحاتی این فیلم می توانست نمایش داده شود. امیدوارم در سایر آثار آقای جلیلوند بتوانیم به ایشان کمک کنیم تا در تولیدات بعدی موفق تر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha