کد خبر 241937
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

فرمانده کل انتظامی کشور خبر داد:

می‌خواهیم پدیده خودروهای شوتی را از بین ببریم/ یکی از ابعاد مهم جنگ ترکیبی بعد اقتصادی است

می‌خواهیم پدیده خودروهای شوتی را از بین ببریم/ یکی از ابعاد مهم جنگ ترکیبی بعد اقتصادی است

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تعدادی از همکاران ما توسط خودروهای شوتی به شهادت رسیدند، گفت: می‌خواهیم پدیده خودروهای شوتی را از بین ببریم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سردار سرتیپ پاسدار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در همایش روسای پلیس امنیت فراجا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حوزه خودروهای شوتی اقدامات خیلی خوبی انجام شده و این باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از شورای امنیت در مورد با این موضوع مطالبه کرده‌ایم، افزود: در سال ۱۴۰۲ متاسفانه ۵۰۰ نفر از مردم ما بر اساس حادثه آفرینی های خودروهای شوتی در امور راهنمایی و رانندگی کشته شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تعدادی از همکاران ما توسط خودروهای شوتی به شهادت رسیدند و این حجم در ناامنی جاده‌ها بسیار اثر داشت که الحمدالله این حجم را به شدت کنترل کردیم، ما می‌خواهیم پدیده شوتی‌گری را از بین ببریم.

وی همچنین تاکید کرد: امنیت اقتصادی نسبتا انجام شد و در سال ۱۴۰۳  حتما باید تکمیل شود و مشکلی در باب موضوع امنیت پلیس امنیت اقتصادی در موضوعات مختلف نداشته باشیم.

رادان با اشاره به اینکه سال سخت قاچاقچیان رقم خورد ولی  اهداف مورد نظر هنوز انجام نشده، یادآور شد: یکی از ابعاد مهم جنگ ترکیبی بعد اقتصادی است، از تحریم تا تهدید در حوزه اقتصاد.

وی با بیان اینکه به طور قطع باید پشتیبان کننده و حامی مطمئنی برای سرمایه گذاران سالم در کشور باشیم، افزود: سرمایه گذارانی که هزینه می‌کنند تا چرخ اقتصاد کشور سالم به گردش درآید باید مورد حمایت پلیس باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان داشت: باید مشکلات و مسائل در مسیر سرمایه گذاری مطمئن برطرف شود و در این حوزه سهم سازمان‌های دیگر مشخص و مطالبه گری کنیم.

سردار رادان افزود: این موضوع حتماً باید یکی از برنامه‌های مدون و اجرایی ما در سال آتی باشد و جلسات منظمی با این افراد برگزار شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: سال آتی، سال بالا بردن ریسک برای قاچاقچیان است یعنی قاچاقچی احساس کند که ریسک قاچاق کردن برایش بالا است و باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در قاچاق خودمان را مشغول قاچاق‌های جزئی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه قاچاقچیان کالا و ارز در سال ۱۴۰۳ نباید احساس امنیت داشته باشند، اظهار داشت: قاچاقچیان هر لحظه باید حس کنند دودمانشان در حوزه تجارت ناسالم از بین خواهد رفت.

سردار رادان تصریح کرد: الحمدلله در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا ارتباطات خوبی با دستگاه‌های متولی برقرار شده است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به بنیان‌های قاچاقچیان کالا استفاده شود و اطلاعات نقش اول در پلیس امنیت اقتصادی دارد.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به امحای کالاهای قاچاق در سال ۱۴۰۲ افزود: این اقدام یک شروع بود و در سال ۱۴۰۳ تمامی کالاهای کشف شده اعم از خودرو و کالاهای خانگی باید به آتش کشیده خواهد شد.

ارشدترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ باید نقش پلیس‌های تخصصی در برخورد با قاچاقچیان کالا مشخص شود؛ همچنین پلیس امنیت اقتصادی با هوشمندی و بهره‌گیری از تکنولوژی و اشراف اطلاعاتی جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha