کد خبر 241933
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

از شهدا بیاموزیم:

 حالات خاص شهید عاملو در نماز

 حالات خاص شهید عاملو در نماز

در کتاب «سه ماه رویایی» آمده است: «پیش‌دستی کردم و من همین سوال را از کاظم پرسیدم و گفت: راستش من در نماز لذتی می‌برم که نمی‌توانم آن را به زبان بیاورم. گفتم: چطوری؟ لبخندی زد و با نگاهی که مخصوص خودش بود به من فهماند که هر چه برایت بگویم تو نمی‌فهمی ... .

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، در کتاب «سه ماه رویایی» که به بیان خاطرات زندگی شهید کاظم عاملو می‌پردازد، آمده است: «یکی از همرزمان شهید کاظم عاملو می‌گوید: در یک فضای دوستانه عجیبی بودیم و حالات نماز را داشتیم از یکدیگر سوال می‌کردیم که کاظم از من پرسید در نماز چه حالتی به تو دست می‌دهد؟ گفتم: چطور؟  گفت: می‌خواهم بدانم،  گفتم: حالت خاصی احساس نمی‌کنم.

 پیش دستی کردم و من همین سوال را از کاظم پرسیدم و گفت: راستش من در نماز لذتی می‌برم که نمی‌توانم آن را به زبان بیاورم. گفتم: چطوری؟ لبخندی زد و با نگاهی که مخصوص خودش بود به من فهماند که هر چه برایت بگویم تو نمی‌فهمی...

 همیشه تاکید می‌کرد در نماز جمعه شرکت کنیم، مخصوصاً در منطقه کردستان؛ با توجه به اینکه منطقه سنی نشین بود، خودش هم هر هفته در نماز جمعه شرکت می‌کرد.

چند روز بعد که فهمید من هنوز دنبال جواب آن سوالی هستم که با لبخند جوابم را داده بود برایم گفت: من همیشه موقع نماز اول از امام زمان ‌(عج) کسب اجازه میکنم و در دلم همیشه نیت اقتدا به آقا را دارم.

 حالات خاص شهید عاملو در نماز
کتاب «سه ماه رویایی» در ۱۲۰ صفحه تدوین و انتشارات شهید ابراهیم هادی آن را منتشر کرده است. شهید عاملو از شهدای دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۳۴۴ در شهر سمنان به دنیا آمد. وی در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق به عنوان بسیجی در منطقه حضور یافته بود که در نهایت در سال ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha