کد خبر 241786
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

از شهدا بیاموزیم:

واکنش شهید آیت الله قدوسی به شهادت فرزندش در هویزه

واکنش شهید آیت الله قدوسی به شهادت فرزندش در هویزه

در برشی از کتاب «آیه‌های سرخ هویزه» آمده است: «پدر، خیلی محمد حسن را دوست داشت، اما خبر شهادتش را که شنید، یک قطره هم اشک نریخت. درونش پرآشوب بود ولی گریه نکرد.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، در کتاب «آیه‌های سرخ هویزه» که کتابی پژوهشی محبوب میشود، میلاد کریمی در قالب مینی‌مال آن را بازنویسی کرده است. این کتاب در ۹۲ صفحه و در قطع خشتی نگاشته شده است.

روایت موجز عملیات نصر؛ ماجرای شهدای مظلوم کرخه نور، توضیحاتی درباره زیارتگاه شهدای هویزه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هویزه و نقشه مکان نمای قبور شهدای هویزه از بخش های این کتاب پژوهشی است.

در برشی از کتاب «آیه‌های سرخ هویزه»  واکنش شهید آیت الله قدوسی به شهادت فرزندش در هویزه را از زبان همسر و فرزندش می‌خوانیم. 

 «جمعه بود. حاج آقا از بازدید چند تا زندان برگشت؛ گرفته و ناراحت. معمولا اگر خلافی از پرسنل سر می زد، این طوری می شد. پرسیدم طوری شده؟ گفت: نه. مدتی که گذشت، بی مقدمه سر حرف را باز کرد و گفت: «اگر چیزی را در راه خدا دادیم، هر قدر هم که عزیز و مهم باشد به هیچ وجه نباید ناراحت و پشیمان باشیم.» 

فکر کردم می‌خواهد برای دوری از محمد حسن دلداری‌ام بدهد، اما دلم آشوب شد. این حرف ها چیه حاج آقا؟ خبر دادند ۲۰۰ نفر از بهترین بچه ها توی هویزه پیشروی کرده اند و چون بدون اطلاع آنها دستور عقب نشینی داده شده، معلوم نیست چه شده اند؟ هنوز برنگشته اند.

حسین علم الهدی هم جزوشان بوده است. محمد حسن هم بوده؟...بله. ولی خب پسر ما تنها یک جزء ناچیز از آن همه بچه های خوب بوده است. پدر، خیلی محمد حسن را دوست داشت، اما خبر شهادتش را که شنید، یک قطره هم اشک نریخت. درونش پرآشوب بود ولی گریه نکرد. 

می گفت: «خوش به حالش که شهادت را نصیب برده است. من به سعادت این پسر غبطه می خورم.»

واکنش شهید آیت الله قدوسی به شهادت فرزندش در هویزه


 در توضیح عکس‌ها باید اشاره کرد که شهید عالی مقام حضرت آیت‌الله علی قدوسی (دادستان کل انقلاب) در کنار فرزند دلبندش دانشجوی شهید کربلای هویزه، محمدحسن قدوسی که پیش از پدر در هویزه به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha