کد خبر 241782
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

مدیرکل راه‌آهن شمال خبر داد:

افزایش ۲۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان 

افزایش ۲۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان 

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش ۲۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، «غلامحسین ولدی» مدیرکل راه‌آهن شمال۲ با تشریح آمار و عملکرد ۱۱ ماهه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش ۲۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: تا ابتدای اسفند ماه سال جاری نزدیک‌به ۶۴۵ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار یعنی جمهوری آذربایجان مبادله شده است که نسبت به رقم ۵۰۱ هزار و ۷۹۷ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی میزان واردات ریلی کالا را در ۱۱ ماهه امسال ۲۰۶ هزار و ۳۷۹ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به عدد ۱۳۰ هزار و ۳۰۷ تن در مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به ۵۸ درصد افزایش داشته است.

ولدی ادامه‌داد: در ۱۱ ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۶۷ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود ۲۷۰ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ اضافه‌کرد: مرکبات و انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به جمهوری آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، پنبه، کاغذ ، غلات و غیره نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha