کد خبر 241664
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

نماینده نروژ در داگاه لاهه:

تل‌آویو به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد

تل‌آویو به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد

نماینده نروژ در دادگاه لاهه ضمن برشمردن اقدامات رژیم صهیونیستی در مغایرت با قوانین بین‌الملل گفت که تل آویو همچنان به نقض این قوانین ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛  نماینده نروژ در دیوان بین‌المللی عدالت تصریح کرد که احداث دیوار نژادپرستانه حائل نقض قوانین بین‌المللی است و باعث می‌شود رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت دشوار شود.

وی ابراز داشت: نوار غزه و کرانه باختری صرف نظر از عقب‌نشینی یا عدم عقب‌نشینی اسراییل جزو اراضی اشغالی به شمار می‌رود و اشغالگری در این مناطق موقت است و نمی‌تواند استمرار داشته باشد یا توجیهی برای آن مطرح شود. اسراییل همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد، تل‌آویو باید به این قوانین احترام بگذارد و حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: اقدامات اسراییل در اراضی اشغالی نقض قوانین بین‌المللی است. الحاق اراضی فلسطین یا تحمیل شرایط جدید به فلسطینیان اقدامی قانونی به شمار می‌رود، همچنان که ایجاد شهرک‌های جدید در اراضی فلسطین نیز مخالف ماده ۴۱۶ معاهده ژنو است. در این زمینه نگرانی‌هایی در خصوص طرح‌های جدید تل آویو برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری وجود دارد.

نماینده نروژ همچنین تصریح کرد: اسراییل از ثروت‌های طبیعی فلسطین برای استمرار اشغالگری خود بر این مناطق سوء استفاده می‌کند. تل آویو به عنوان یک قدرت اشغالگر برخی تکالیف قانونی بر عهده دارد که باید در زمینه حفاظت از جان ساکنان غزه آن را انجام دهد. تل آویو باید به تعهدات خود در زمینه تامین دسترسی فلسطینی ها غزه به کمک‌های انسانی عمل کرده و مانع تراشی در زمینه فعالیت کادرهای انسانی در زمینه اقدامات بشردوستانه انجام ندهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha