کد خبر 241526
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

جزئیات حمله ۴ جوان به یک اتوبوس در مشهد

جزئیات حمله ۴ جوان به یک اتوبوس در مشهد

 رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد و سخنگوی این سازمان‌ جزئیات حادثه حمله ۴ جوان به یک‌دستگاه اتوبوس در مشهد را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عباس اتحادی  و در خصوص حادثه‌ رخ داده اظهار کرد: در ساعت ۷:۳۰ صبح امروز یک‌دستگاه اتوبوس در ابتدای ورودی بلوار مهرآباد توسط یک دستگاه خودروی پژو پارس متوقف شده و بنا به دلایل نامعلوم چهار فرد جوانی که ظاهرا حالت طبیعی نداشتند از خودرو پیاده و با استفاده از قفل فرمان شروع به آسیب رساندن به اتوبوس و شکستن شیشه‌های اتوبوس می‌کنند.

وی ادامه داد: این اتوبوس در مسیر خط ۴۵ در حال خدمت‌رسانی بوده و علاوه بر اتوبوسران، مسافرینی نیز در اتوبوس حضور داشتند. خوشبختانه با هوشیاری اتوبوسران این افراد موفق به ورود به اتوبوس نمی‌شوند و بعد از شکستن و تخریب بخشی از شیشه‌های اتوبوس، از محل متواری می‌شوند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه مراتب از طریق مراجع انتظامی در دست پیگرد قانونی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها در حال انجام بوده و در حال حاضر گزارشی مبنی بر شناسایی آن افراد به ما نشده است اما ظاهرا خودرو مورد شناسایی قرار گرفته است.

اتحادی با تاکید بر اینکه این حادثه آسیب جانی در پی نداشته است، اضافه کرد: ممکن است از لحاظ روحی و روانی مسافرین آزرده‌خاطر شده باشند اما از لحاظ جسمی خوشبختانه نه به اتوبوسران و نه مسافرین آسیبی وارد نشده است.

وی در خصوص میزان خسارات وارد شده به اتوبوس مذکور تصریح کرد: میزان خسارت وارد شده به اتوبوس در حال کارشناسی است‌؛ همکاران اداره تصادفات در حال بررسی رقم دقیق خسارت ناشی از این اتفاق را اعلام میکنند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به اینکه آیا تمهیدات و آموزش‌هایی برای رانندگان اتوبوس در صورت مواجهه با چنین اتفاقاتی در نظر گرفته شده است؟ اظهار کرد: ما هر سال علاوه بر دوره‌های آموزشی که به صورت پاره وقت برگزار می‌کنیم، دو دوره آموزشی به صورت ویژه با عنوان استقبال از مهر و استقبال از بهار برای راهبران ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوس رانان برگزار می‌کنیم؛ طی این دوره‌ها به مباحثی مثل فرهنگ میزبانی، تکریم مسافر و کنترل خشم و استرس پرداخته می‌شود تا بتوانند با هوشیاری بیشتری در زمان وقوع اینگونه حوادث فضا را مدیریت کنند.

اتحادی با تاکید بر نقش راهبران ناوگان اتوبوسرانی در مواجهه با حوادث مختلف در سطح شهر، خاطرنشان کرد: امروز همکار اتوبوسران ما توانست فضا را حتی‌الامکان به نحو صحیحی مدیریت کند تا مسافرانی که امانت به دست ما هستند، آسیبی نبینند. همکاران اتوبوسران ما در کنار شغل سخت و رانندگی روزانه حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت در سطح شهر، فعالیت‌های انسان دوستانه‌ای مثل اطفاء حریق خودروهای سواری شهروندان یا احیاء افرادی که بعضا دچار عارضه قلبی شده‌اند، که خارج از وظایف‌شان بوده را رقم‌می‌زنند. طبیعتا این‌ موارد نشان می‌دهد در کنار سختی‌هایی که دارند به سایر موضوعات هم می‌پردازند تا گوشه‌ای از اتفاقات مثبت را در سطح شهر رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha