کد خبر 241486
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

با حضور در غرفه «حیات» مطرح شد؛

تاکید قاضی‌زاده هاشمی بر لزوم تراز بودن بودجه بنیاد شهید با هزینه‌ها + فیلم

تاکید قاضی‌زاده هاشمی بر لزوم تراز بودن بودجه بنیاد شهید با هزینه‌ها + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم تراز بودن بودجه بنیاد شهید با هزینه‌ها، گفت: اگر هزینه‌ها را واقعی و قطعی دقیق نبینیم، دستگاه یک‌سال تمام دچار چالش می‌شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: آنقدری که ناترازی بودجه کشور (بودجه کل دولت) مهم است، ناترازی بودجه دستگاه هم مهم است. اگر هزینه‌ها را واقعی و قطعی دقیق نبینیم، دستگاه یک‌سال تمام دچار چالش است.

وی با بیان اینکه هنوز خیلی از هزینه‌ها روشن نشده است، مثلا هزینه نیروی کار روشن نشده زیرا شورای کار دستمزد را در آخر سال مشخص می‌کند، ادامه داد: هنوز تعرفه پزشکی مشخص نشده و خیلی چیزها مشخص نیست و بعد تعهد دستگاه اجتماعی مثل ما این است که این هزینه‌ها را جبران کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: سازمان برنامه نیز بر اساس هزینه‌های امسال، برآوردی می‌کند و یک رقم را برای سال بعد، اعلام می‌کند؛ درحالی‌که تعرفه‌ها ممکن است طوری تغییر کند که با رشد پیش‌بینی شده همراه نباشد.

وی در این خصوص اضافه کرد: ما نگرانیم و امیدواریم که مجموع مؤلفه‌هایی که باعث اداره یک سیستم می‌شود، با کمترین ریسک و اصطکاک تنظیم شود و مهم‌تر از همه تأمین منابع مالی است. مثلا اگر بنیاد شهید مکلف است که هزینه‌های خرید تجهیزات مصرفی جانبازان را تأمین کند این تجهیزات مصرفی ارزی است، ریالی نیست و قیمتش هم در بازار جهانی مشخص است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: بحث‌هایی بین ما در زمینه بودجه، در حال چرخش میان سازمان برنامه، دولت و مجلس است و امیدوارم که در نهایت به نتیجه مطلوب دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha