کد خبر 241466
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

با حضور در غرفه «حیات» صورت گرفت؛

واکنش رئیس صداوسیما به کیفیت پائین پخش زنده لیگ برتر و ورود VAR به ایران + فیلم

واکنش رئیس صداوسیما به کیفیت پائین پخش زنده لیگ برتر و ورود VAR به ایران + فیلم

رئیس سازمان صداوسیما به کیفیت پخش پائین مسابقات فوتبال و توانمندی این سازمان برای تامین دوربین‌های VAR واکنش نشان داد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با حضور در غرفه پایگاه خبری حیات در نمایشگاه مطبوعات، در خصوص اینکه با وجود اقداماتی که برای ورود VAR به کشور شده، هنوز برخی از شهرستان‌ها از کیفیت پخش خوبی برخوردار نیستند، گفت: اینجا تنها کیفیت دوربین برای پخش با کیفیت مسابقات مطرح نیست و باید به کیفیت پخش هم توجه شود. خیلی از شهرستان‌های ما هنوز کیفیت پخش HD را ندارند و در کنار اینکه دوربین‌هایشان باید نوسازی شود و نیاز به افزایش کیفیت پخش هم داریم.

وی با بیان اینکه اینکه توان فنی صداوسیما در این خصوص را به فدراسیون فوتبال توضیح دادیم، افزود: ما صفر تا صد مسأله VAR را می‌توانیم پوشش دهیم؛ اگر تعامل ما با دوستان فدراسیون به شکلی باشد که نقش پررنگ‌تری در ارائه تجهیزات VAR داشته باشیم، آمادگی آن را داریم ولی ترجیح دوستان این است که تجهیزات مربوط به VAR را از خارج از کشور وارد کنند.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه این سازمان توان فنی لازم برای تامین دوربین‌های VAR را دارد، ادامه داد: در برخی از ورزشگاه‌ها که ظرفیت خوبی دارند، پوشش HD را می‌توانیم داشته باشیم و واحد سیار خوبی در اختیارشان بگذاریم.

جبلی در پایان گفت: الان که هنوز تجهیزات این تکنولوژی به‌صورت گسترده وارد کشور نشده، اعلام آمادگی می‌کنیم حداقل در ورزشگاه‌هایی که از ظرفیت لازم برخوردار هستند ما می‌توانیم سهم خودمان را در تجهیز VAR ایفا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha