کد خبر 241457
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به مناسبت نیمه شعبان

برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به مناسبت نیمه شعبان

ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان شامل مراسم سخنرانی، مدیحه‌سرایی، احیاء شب نیمه شعبان و پذیرایی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) مهدی حسین‌زاده مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم بانوی کرامت با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) درباره ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به مناسبت نیمه شعبان گفت: شنبه پنجم اسفند شب میلاد امام عصر (عج)، بعد از نماز مغرب و عشاء سخنرانی حجج الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری و علیرضا پناهیان را خواهیم داشت، سپس سیدرضا نریمانی، عباس حیدرزاده و حسن شالبافان مدیحه‌سرایی خواهند کرد؛ همچنین در اداهم گروه‌های سرود و تواشیح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) برنامه هایشان را اجرا خواهند کرد.

حسین زاده افزود: یکشنبه شش اسفند صبح روز میلاد امام عصر (عج) برنامه‌های جشن آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ساعت ۱۰:۳۰ در شبستان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، در ادامه سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری، مدیحه‌سرایی سیدحسن علوی‌نژاد و همچنین اجرای گروه‌های سرود، تواشیح و شاعران آیینی از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: ظهر نیمه شعبان بعد از نماز ظهر و عصر؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی سخنرانی و سید علی حسینی‌نژاد مولودی خوانی و مدیحه سرایی خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم بانوی کرامت گفت: برنامه‌های عصرگاهی آستان حضرت معصومه (س) از ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۵ شعبان با سخنرانی آیت‌الله نظری منفرد آغاز می‌شود، مداح اهل بیت مسعود زمانی مولودی خوانی و گروه‌های تواشیح هم اجرا خواهند داشت.

حسین زاده اظهار کرد: در شام میلاد امام زمان (عج) حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد سخنرانی و سیدمهدی میرداماد مداحی خواهد داشت؛ همچنین مراسم احیاء شب نیمه شعبان از ساعت ۲۴ آغاز و تا سه بامداد در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پخش رسانه‌ای برنامه‌های نیمه شعبان حرم بانوی کرامت از شبکه‌های ملی و فضای مجازی، تصریح کرد: در مراسم احیاء شب نیمه شعبان حجت‌الاسلام و المسلمین سید میرهاشم حسینی سخنرانی و میثم مطیعی مدیحه سرایی خواهند کرد؛ همچنین در این مراسم قرائت قرآن توسط مهدی فروغی و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم بانوی کرامت گفت: برای نوجوانان و کودکان در رواق کودک و نوجوان، برای بانوان در شب و روز میلاد امام زمان (عج) در شبستان نجمه خاتون و برای زائران غیر ایرانی از جمله اردو و عرب زبانان برنامه‌های ویژه‌ای در شبستان حضرت زهرا (س) تدارک دیده است.

حسین زاده ادامه داد: با توجه به سفارشات مؤکد دینی مبنی بر نذر قربانی در نیمه شعبان و توزیع آن در بین نیازمندان و مستمندان، آستان مقدس حضرت معصومه (س) پویشی تحت عنوان «نذر قربانی» برگزار می‌کند، زائران می‌توانند به نیت سلامتی امام زمان (عج) با مراجعه به دفاتر نذورات حرم مطهر در حد توان مالی خود در این پویش سهیم شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم سخنرانان حرم حضرت معصومه (س) سرفصل‌های تبیینی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت مشارکت حداکثری مردم را در اجرای برنامه‌ها مد نظر قرار خواهند داد.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم بانوی کرامت ادامه داد: به همین مناسبت پنجشنبه سوم اسفند بعد از دعای کمیل همایشی را با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی ولدی در شبستان امام خمینی برگزار خواهیم کرد و بعد از سخنرانی جلسه پرسش و پاسخ با حضور زائران درباره موضوع انتخابات برگزار خواهد شد.

حسین زاده درباره اطعام و پذیرایی زائران، اظهار کرد: مواکب مختلف مردمی در صحن‌های حرم مطهر از پنجشنبه دایر می‌شود و پذیرایی‌های میان وعده و اطعام گرم از زائران نیمه شعبان را خواهند داشت.

وی در پایان افزود: چای‌خانه‌های حرم نیز فعال بوده و میان وعده، شیرینی و چای توزیع خواهند کرد؛ مهمان‌سرای حضرتی هم پخت فوق‌العاده خواهد داشت و از طریق قرعه‌کشی روزانه که از ۱۳ رجب آغاز شده به صورت ویژه در نیمه شعبان، غذای تبرکی در بین زائران توزیع خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha