کد خبر 241410
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

چین اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه را محکوم کرد

چین اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه را محکوم کرد

چین به شدت از آمریکا به دلیل وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری در غزه بود، انتقاد کرده است. پکن گفت که این اقدام «پیام اشتباهی» را ارسال کرد و به‌طور موثر «چراغ سبزی به ادامه کشتار» داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ کاخ سفید مدعی است قطعنامه پیشنهادی الجزایر، مذاکرات برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به خطر می‌اندازد. ایالات متحده قطعنامه آتش‌بس موقت خود را پیشنهاد کرده که همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داده به شهر رفح حمله نکند.

هم‌زمان با ادامه جنگ صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در غزه، تصمیم آمریکا برای جلوگیری از قطعنامه الجزایر به طور گسترده محکوم شده است. ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از آن حمایت کردند. انگلیس  رای ممتنع داد.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، در واکنش به وتوی آمریکا گفت این ادعا که این طرح در مذاکرات دیپلماتیک در حال انجام تداخل خواهد داشت «کاملا غیر قابل دفاع» است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، او گفت: «با توجه به وضعیت میدانی، تداوم اجتناب منفعلانه در آتش‌بس فوری، هیچ تفاوتی با چراغ سبز نشان دادن به ادامه کشتار ندارد. سرریز شدن این مناقشه، کل منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند و خطر یک جنگ گسترده‌تر را افزایش می‌دهد. تنها با خاموش کردن شعله‌های جنگ در غزه می‌توانیم از شعله‌ور شدن آتش جهنم در سراسر منطقه جلوگیری کنیم.»

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲۹۰۰۰ شهید در غزه بر جای گذاشته است.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا خواستار آتش‌بس موقت «در اسرع وقت» و به شرط آزادی همه اسرا و همچنین خواستار رفع موانع بر سر راه کمک‌ها به غزه شده است.

بیش از یک میلیون آواره فلسطینی - حدود نیمی از جمعیت نوار - پس از اینکه در جستجوی سرپناه به سمت جنوب روانه شدند، در رفح به شکلی متراکم حضور دارند. این شهر جنوبی که هم مرز با مصر است، قبل از جنگ تنها ۲۵۰۰۰۰ نفر ساکن داشت و اکنون زیر سایه حمله رژیم صهیونیستی به سر می‌برد. بسیاری از آواره‌ها در پناهگاه‌ها یا چادرهای موقت در شرایط نامناسب زندگی می‌کنند و دسترسی کمی به آب آشامیدنی یا غذای سالم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha