کد خبر 241408
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

حیدری با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد:

حجم بالای ساخت و ساز کلان پروژه نهضت ملی مسکن، در دنیا کم نظیر است + فیلم

حجم بالای ساخت و ساز کلان پروژه نهضت ملی مسکن، در دنیا کم نظیر است + فیلم

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حجم بالای ساخت و ساز کلان پروژه نهضت ملی مسکن را در دنیا سراغ نداشته ایم، به طوری که فقط در استان فارس ۸.۵ هزار هکتار زمین برای این پروژه الحاق شده است.

محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه مطبوعات گفت: در راستای اجرای پروژه مسکن مهر، ۸.۵ هزار هکتار زمین در کل کشور الحاق شده است،‌ این درحالی است که در  کلان پروژه نهضت ملی مسکن  فقط  در استان فارس، ۸.۵ هزار هکتار زمین الحاق شده است که شاید چنین حجم از ساخت و سازی را در دنیا سراغ نداشته باشیم.

وی افزود: در مرکز تحقیقات و در بدو شروع اقدامات، بحث کیفیت ساختگاه زمین‌هایی که قرار است الحاق شود از منظر مخاطرات مخصوصا در بحث فرونشست بررسی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی بیان کرد: موضوع بعدی در مرکز تحقیقات بحث بررسی و ارزیابی فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های صنعتی‌سازی است. به دلیل حجم بالای ساخت و ساز که قرار است اتفاق بیفتد، چاره‌ای نداریم که به سمت سیستم‌هایی برویم که سرعت ما را بالا ببرد.

حیدری همچنین گفت کار بعدی که با کمک ستاد دانش بنیان عمران و مسکن انجام دادیم، تشکیل کنسرسیوم‌های شرکت‌های دانش بنیان است که تا الان ۳ کنسرسیوم شکل گرفته است که متشکل از شرکت‌های دانش بنیانی است که فن‌آوری یا محصولی که دارند مورد تائید مرکز تحقیقات هم هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha