کد خبر 241404
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

نخستین شبکه ۲۴ ساعته اینترنتی «تلاوت تحقیق قرآن»

نخستین شبکه ۲۴ ساعته اینترنتی «تلاوت تحقیق قرآن»

نخستین شبکه ۲۴ ساعته اینترنتی «تلاوت تحقیق قرآن» به صورت برخط در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نخستین شبکه اینترنتی «تلاوت تحقیق قرآن» با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حاضران در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از کوچکترین قرآن خطی با ۱۵۰ سال قدمت رونمایی شد.

این قرآن را مرحوم مصطفی نظیف در زمان امپراطوری عثمانی در مصر چاپ کرده و خانواده رفیعی علم‌شیری از آن نگهداری کرده است.

از جمله مشخصات فنی این مصحف قرآنی، قطر ۱/۲ سانتیمتری، طول ۲/۲ سانتیمتر و عرض ۱/۷ سانتیمتری آن است که وزنی معادل ۴/۲ گرم دارد و نوید رفیعی به نمایندگی از خانواده رفیعی آن را وقف کرده است.

از دیگر آثار قرآنی رونمایی شده در این مراسم قدیمی‌ترین جزوات قرآنی با قدمت ۱۵۰ ساله است که به خط نسخ از سوی محمود مهدی بن سالم در ۳۰ جزوه کتابت شده و فردی به نام شیخ عبدالصمد با هزینه فراوان آن را خریداری و وقف کرده است. هزینه‌ای که شیخ عبدالصمد برای خرید این کتاب انجام داده است، معادل قیمت خرید چند هزار متر زمین زراعی بوده است.

خاموشی پیش از رونمایی از این جزوات گفت: یکی از رسالات سازمان اوقاف شناسایی و نگهداری مصحف قدیمی قرآن و ترغیب کاتبان معاصر برای کتابت قرآن است.

دیگر اثر رونمایی شده در این مراسم مدیحه‌سرایی «اقراء» در دو بخش بانوان و آقایان بود که به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی و ترکی خوانده شد.

در پایان مراسم رونمایی گفته شد که به عنوان پخش آزمایشی، فایل تصویری تلاوت‌های ادوار مسابقات بین‌المللی قرآن در این تلویزیون بارگذاری خواهد شد.

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال، در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان شب گذشته به پایان رسید و امروز در مراسمی با حضور رئیس جمهور از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

در بخش قرائت آقایان ۲۰ نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن ۱۵ نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، ۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha