کد خبر 241398
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

رستمی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، به فضاهای حضوری خلاصه نمی‌شود

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، به فضاهای حضوری خلاصه نمی‌شود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد که کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تنها به فضاهای حضوری خلاصه نشده و در بستر فضای مجازی و در گروه‌های فعال‌تر، پرشورتر و جدی‌تر پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به اینکه فضاهای دانشگاهی، از فضاهای زنده و پویای هر جامعه هستند، گفت: دانشگاه‌ها از ابتدای شکل‌گیری کانون جریان‌های بیدار و زنده سیاسی بوده و احزاب در فضاهای سیاسی شکل و رونق می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از حرکت‌های انقلاب اسلامی در فضاهای دانشگاهی شکل گرفت و در نهایت گسترش و بازتاب پیدا کرد، تاکید کرد: نهادسازی‌های بعد از انقلاب، مدیون دانشگاه بوده و این حرکت همچنان ادامه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه یکی از زنده‌ترین بخش‌هایی که در فضای نقد، مطالبه‌گری، پرسش‌گری، طراحی و ایده‌سازی در فضای عمومی جامعه در حال نقش آفرینی بوده، مجموعه‌های دانشگاهی هستند، خاطرنشان کرد: این اتفاق در قالب‌های مختلفی در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود که کرسی‌های آزاد اندیشی جزو این قالب‌ها هستند.

رستمی همچنین گفت: هرچند امروزه علاوه بر فضای حضوری و نشستن عده‌ای کنار همدیگر برای طرح و بررسی ایده و نظر هستند، فضاهای دیگری در بستر فضای مجازی داریم که گروه‌های فعال‌تر، پرشورتر و جدی‌تر بحث‌های آزاد اندیشی در آنها ارائه می‌شود؛ پس نباید کرسی‌های آزاد اندیشی را تنها در فضاهای حضوری خلاصه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha