کد خبر 241368
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴

معاون وزیر کار در غرفه «حیات» پاسخ داد؛

دهک‌بندی ایثارگران چگونه انجام می‌شود؟

دهک‌بندی ایثارگران چگونه انجام می‌شود؟

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چگونگی دهک‌بندی ایثارگران را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در غرفه حیات، در مورد دهک‌بندی ایثارگران گفت: یک مرجع در سطح کشور وجود دارد که بر اساس شاخص‌های اقتصادی هر خانوار و کد ملی افراد، وسع خانوار را مشخص می‌کنیم و با جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی، تحلیل و وسع‌سنجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین ما نمی‌دانیم این خانواده تحت حمایت کمیته امداد بوده یا بنیاد شهیدی است و یا زیرمجموعه بهزیستی قرار دارد؛ ما اعلام می‌کنیم و خودش متوجه می‌شود که بین دهک یک تا 10 قرار گرفته است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کسانی که وسع‌شان بالاست خدمات کمی دریافت می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر کالابرگ به 7 دهک رسیده و دهک‌های بالاتر را شامل نشده است و کسانی که وسع‌شان پایین‌تر است و نیازمند هستند، در دهک‌هایی پائین قرار می‌گیرند.

وسع سنجی خانوار یک بار در سال انجام می‌شود

وی در مورد وسع‌سنجی خانوارها اظهار کرد: در سال دو مرتبه باید وسع‌سنجی انجام گیرد ولی درحال حاضر سالی یکبار وسع‌سنجی انجام می‌دهیم، به این علت اگر بهزیستی و بنیاد شهید برنامه‌ای دارند، در طول یک‌ سال به این برنامه‌ها آسیبی وارد نشود. البته اگر برنامه‌ریزی کنند و انجام شود، ما به‌صورت عمومی اعلام می‌کنیم.

عسگریان با بیان اینکه ممکن است بنیاد شهید بخواهد جامعه مخاطبش را بار دیگر بررسی کند، خاطرنشان کرد.: کل کشور را ما بررسی می‌کنیم، فارغ از اینکه شخص کیست و چه نقشی دارد. در حال حاضر 86 میلیون 200 هزار نفر رایانه دریافت می‌کنند.

وی همچنین گفت: بنیاد شهید اگر لازم می‌داند می‌تواند لیستی از ایثارگران را برای بازبینی دهک‌بندی برای ما ارسال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha