کد خبر 241358
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

غیاثوند با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

تشریح آخرین اقدامات بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان و طرح جوانی جمعیت + فیلم

تشریح آخرین اقدامات بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان و طرح جوانی جمعیت + فیلم

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده، آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این بانک برای کارکنان خود در راستای حمایت از بانوان، طرح جوانی جمعیت و موضوعات دیگر را تشریح کرد.

زهرا رویتوند غیاثوند، مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده، با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، به دو رویکرد درکمیته بانوان این بانک اشاره کرد و گفت: آسیب‌شناسی قانون‌های لازم‌الاجرا در دستگاه‌های اجرایی و تشکیل ساختار نظام‌مند در بانک توسعه تعاون، از رویکردهای این ستاد است.

وی ادامه داد: برای تشکیل ساختار نظام‌مند، کمیته بانوان تشکیل شد اما این کمیته نیاز به مقدماتی داشت که انجام شد و به تصویب هیات مدیره بانک رسید.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده افزود: شیخ‌حسینی، مدیرعامل بانک، ریاست این کمیته را برعهده دارد و بنده دبیر کمیته هستم و سه عضو دیگر، برای رفع نواقص و آسیب‌شناسی انتخاب شدند که نخستین عضو ما از خود ستاد و دومین عضو از شعب است. به جهت اینکه شرکت‌ها، زیر مجموعه بانک توسعه تعاون هستند، سومین عضو ستاد از شرکت‌ها انتخاب شده است. از دیگر اعضای این کمیته، مدیر سرمایه‌ی انسانی و مدیر امور شعب استان‌ها است.

وی در ادامه یادآور شد: از نظر ماهیت و قوانین، بانک با شرکت‌های زیر مجموعه متفاوت است که بانک توسعه تعاون تابع خدمات قانون کشور است و شرکت‌های زیر مجموعه آن از قانون کار تبعیت می‌کنند.

غیاثوند با بیان اینکه در سه جلسه تشکیل شده از مهرماه سال‌جاری تاکنون مصوبات با خرد جمعی تصویب شد، تاکید کرد: از جمله مصوبات این کمیته، تاسیس مهد کودک برای بانوان شاغل در بانک با توجه به قانون جوانی جمعیت است که با بررسی‌های انجام شده در رابطه با اجرای این مصوبه در دستگاه‌های اجرایی، این مصوبه به‌صورت مشارکتی انجام شد، به این روش که 50 درصد هزینه این امر از جانب مادری که فرزند زیر 6 سال دارد پرداخت شود و 50 درصد دیگر را بانک تامین کند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت برای پاداش و حمایت از خانواده‌ها، مدیرعامل بانک، هدیه‌ ویژه (نیم سکه) برای حمایت از خانواده‌های مرتبط با این موضوع در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین از موضوعات دیگر این مصوبات، دورکاری در ساعت اداری بود که این موضوع در بانک به‌علت گستردگی و پراکندگی و تفاوت ماهیت شعب با ستاد اجرا نشده بود و کسانی که در شعب هستند، امکان استفاده از این دورکاری را نداشتند.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده همچنین گفت: به دستور مدیرعامل بانک، این موضوع بررسی شد و روند اجرایی این فرآیند تغییر کرد و کسانی‌که امکان استفاده از این دورکاری را نداشتند، اضافه کاری به‌صورت پاداش به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha