کد خبر 241354
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

اصولی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

از نتیجه تیم ملی در جام ملت‌ها رضایت نداریم/ قرارداد قلعه‌نویی از ابتدا تا پایان جام جهانی بود

از نتیجه تیم ملی در جام ملت‌ها رضایت نداریم/ قرارداد قلعه‌نویی از ابتدا تا پایان جام جهانی بود

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در بخش نتیجه آن چیزی که مطلوب اهل فن و هواداران بود، اتفاق نیافتاده، گفت: در این بخش ما هم رضایت نداریم و از مردم هم بابت عدم رخداد اتفاقی که انتظار داشتند، عذرخواهی می‌کنیم.

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال، با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه مطبوعات، در خصوص میزان رضایت‌مندی فدراسیون فوتبال از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: در بحث جام ملت‌های آسیا و بر اساس پایشی که همکاران ما انجام دادند در دو بخش فنی و هواداری، عملکرد تیم ملی و معدل آن در این پایش‌ها نمره قبولی به تیم ملی داده می‌شود و یک رضایتی از این عملکرد وجود دارد.

وی افزود: در بخش نتیجه آن چیزی که مطلوب اهل فن و هواداران بود، اتفاق نیافتاده و در این بخش ما هم رضایت نداریم و از مردم هم بابت عدم رخداد اتفاقی که انتظار داشتند، عذرخواهی می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: چیزی که در مجموع دیدیم عملکرد مطلوبی بود و امیدواریم با رفع نواقص موجود و ایراداتی که قطعاً وجود دارد و تقویت نقاط قوت در رویدادهای آینده و در مقدماتی جام جهانی و خود جام جهانی ۲۰۲۶ عملکرد مطلوب‌تری به نمایش بگذاریم و دل ۸۰ میلیون ایرانی را شاد کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود قرارداد قلعه‌نویی به واسطه بندی در قراردادش با صعود به نیمه نهایی به‌صورت خودکار تمدید شده هم تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد و بیشتر این موارد گمانه‌زنی رسانه‌ای هست و همانطور که خود آقای تاج هم گفته بودند، قرارداد آقای قلعه‌نویی از ابتدا تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ بسته شده بود و از ابتدا برنامه ما برای ادامه همکاری با ایشان تا پایان این دوره بود.

اصولی همچنین خاطرنشان کرد: راهبردی که فدراسیون و کادرفنی در حوزه جوان‌گرایی دارند مورد تاکید هست و قرار است تبدیل به یک برنامه اجرایی شود و در برنامه فوتبال برتر هم خود آقای قلعه‌نویی مفصل صحبت کردند. در کل حمایت از کادرفنی وطنی و ایرانی تیم ملی در دستور کار فدراسیون بوده و هست و خواهد بود.

وی در رابطه با مطالبات فدراسیون فوتبال از فیفا و AFC و تلاش فدراسیون برای وصول آن هم  اینگونه توضیح داد: همانطور که می‌دانید تحریم‌های ظالمانه کشور آمریکا در بخش‌های مختلف اثر خودش را گذاشته و فوتبال هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. در این مورد تلاش‌های مختلفی صورت گرفته و آقای تاج هم با اینفانتینو هم با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت‌هایی داشتند و تلاش زیادی داشتند تا مطالبات ما آزاد شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: حتی وقتی ایشان در مجموعه فدراسیون حضور نداشتند و نایب رییس AFC بودند هم تلاش‌هایی صورت گرفت و گشایش‌هایی در حال انجام است.

وی در این رابطه افزود: در تلاش هستیم تا از همه ظرفیت‌های حقوقی استفاده کنیم تا این مبالغ آزادسازی شده یا به نحوی از این مطالبات در راستای توسعه فوتبال استفاده کنیم و به صورت غیر مستقیم فوتبال ما از این منابع بهره‌مند شوند.

اصولی در پایان با اشاره به زمان بهره برداری از VAR در فوتبال ایران هم گفت: بله اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و آقای تاج هم در خصوص آن توضیح دادند و جزئیات تکمیلی هم از سوی کمیته داوران اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha