کد خبر 241351
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

بزرگی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد: 

آخرین جزئیات احراز شهادت و جانبازی حادثه دیدگان کرمان

آخرین جزئیات احراز شهادت و جانبازی حادثه دیدگان کرمان

معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حادثه تروریستی کرمان تاکنون ۱۱۰ نفر جانباز، ۷۵ شهید مردمی و ۴ شهید فراجا وجود دارد. البته درباره شهید پنجم فراجا هنوز اطلاعاتی به ما ارائه نشده است.

محسن بزرگی معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در غرفه حیات، درباره آخرین وضعیت احراز شهادت و جانبازی حادثه دیدگان کرمان گفت: در این حادثه تروریستی تاکنون ۱۱۰ نفر جانباز، ۷۵ شهید مردمی و چهار شهید فراجا وجود دارد. البته درباره شهید پنجم فراجا هنوز اطلاعاتی به ما ارائه نشده تا امور مربوط به احراز شهادت او انجام شود؛ اما مجموعا ۸۰ شهید احراز شده است.

وی افزود: درباره ۱۱۰ نفر احراز جانبازی انجام شده و از این تعداد، پرونده ۸۱ نفر به کمیسیون پزشکی ارجاع شد که بین ۵ تا ۴۵ درصد جانبازی موقت گرفتند؛ همچنین خدمات بنیاد شهید برای این عده جاری شده است و منتظر ارائه اسناد ۲۹ نفر دیگر به کمیسیون پزشکی هستیم تا امور مربوط به احراز هویت آنان انجام شود.

معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تعیین تکلیف اتباع غیرایرانی حادثه کرمان خاطرنشان کرد: ما در این باره نیز پیگیر موضوع هستیم و در جلسه اخیر استاندار کرمان با آقای دکتر قاضی زاده نیز موضوع مطرح شد.

وی اضافه کرد: در این باره نقص قانون داریم و سعی داریم از مسیر فوق العاده موضوع را  پیگیری کنیم تا به سرانجام برسد و تصمیمی در این باره گرفته شود که این عزیزان یا جزء شهدا محسوب شوند یا اینکه درباره آنان تعیین خسارت و پرداخت دیه انجام شود. این موضوع در دست پیگیری است. 

بزرگی همچنین گفت: در واقع در حوادثی مانند حادثه تروریستی کرمان ما برای اتباع، یعنی افراد غیرایرانی حکم قانونی نداریم و فقط در موضوع مدافعان حرم حکم قانونی در برنامه ششم داریم. به دنبال این موضوع هستیم این نقص را از طریق اصلاحات قانون برطرف کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha