کد خبر 241332
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

کرباسی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

تربیت ۱۰۰ هزار متخصص در حوزه ICT جزو برنامه‌های‌مان است/ حمایت میلیاردی از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه + فیلم

تربیت ۱۰۰ هزار متخصص در حوزه ICT جزو برنامه‌های‌مان است/ حمایت میلیاردی از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه + فیلم

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد که طرح تربیت ۱۰۰ هزار متخصص در حوزه ICT جزو برنامه‌های‌مان است.

سیدمحمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور در غرفه حیات، در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه مطبوعات، با بیان اینکه امنیت سایبری یکی از سه محور و اولویت‌های این ستاد است، گفت: اخیرا شاهد حملات مختلف سایبری به بخش‌های مختلف کشور بودیم و لازم است که اقداماتی در حوزه توسعه فناوری و به‌ویژه در حوزه توسعه منابع انسانی صورت گیرد.

وی همچنین از طرح تربیت نیروهای متخصص امنیت سایبری خبر داد و افزود: یکی از هدف‌های ما از طرح تربیت نیروی متخصص امنیت سایبری بوده که در ستاد آن را دنبال می‌کنیم و طرح تربیت ۱۰۰ هزار متخصص حوزه ICT در سال جزو آن است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: طبق برنامه توسعه هفتم، این طرح جزو وظایف وزارت ارتباطات است که به‌علت قرابت ماموریتی ما با وزارت‌خانه، در حال برنامه‌ریزی و تدوین آن هستیم. امید است به‌زودی با همکاری وزارتخانه بتوان این طرح را اجرایی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه حمایت از توسعه فعالیت فناوران، فراخوان نوآفرین برگزار شد تا از هسته‌های نوپا که ایده‌های خلاقانه و نوآورانه داشته باشند، استفاده کنیم که از جمله یکی از محورهای این فراخوان، امنیت سایبری بود و حمایت‌های خود را در این رابطه اعلام کردیم.

جرئیات طرح نوآفرین

کرباسی اضافه کرد: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از هر طرح تا سقف یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به‌صورت فازبندی شده، انجام خواهد شد که در این زمینه بیش از ۱۸۰ طرح ثبت‌نام کردند. این طرح‌ها در مرحله داوری اولیه قرار دارند و بعد از غربالگری اولیه حمایت را شروع خواهیم کرد.

وی در مورد فرآیند فراخوان نوآفرین اینگونه توضیح داد: این فراخوان تکمیل شده و ۴۵ روز در جریان بود و در نمایشگاه تلکام رونمایی شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری همچنین گفت: مهلت این فراخوان تا نیمه بهمن‌ماه بود و محور این طرح ارتباطات نسل جدید، اینترنت اشیا و اتصال‌پذیری ارتباطات ماهوراه‌ای، کوانتومی و هم‌چنین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت تلکام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha