کد خبر 241293
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

بهادری جهرمی در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

برنامه جدید دولت برای بازاریابی محصولات جوانان توانمند ایران/ تراز تجاری کشور ۲.۳ درصد رشد داشته است

برنامه جدید دولت برای بازاریابی محصولات جوانان توانمند ایران/ تراز تجاری کشور ۲.۳ درصد رشد داشته است

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هم حمایت‌های بسیاری صورت گرفته، گفت: امروز جوانان فعال در حوزه‌های دانش‌بنیان شاهدند که رئیس‌جمهور شخصا با بردن تولیدات و محصولات آن‌ها به سفرهای خارجی دست به بازاریابی برای تولیدات جوانان توانمند این مرز و بوم می‌زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، صبح امروز در مصلی تهران، محل برگزاری بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

سخنگوی دولت در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت هفته جوان گفت: شورای عالی جوانان پس از حدود ۱۰ سال وقفه در برگزاری جلسات شورای عالی جوانان با تغییر نام به «شورای عالی نوجوانان و جوانان» تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: همچنین جشنواره جوانان هم در همین هفته برگزار خواهد شد که جوانان فعال و شایسته در ۱۰ حوزه مختلف در این جشنواره به رقابت پرداخته‌اند و  برگزیدگان این جشنواره به زودی معرفی خواهند شد.

سخنگوی دولت همچنین با تاکید بر توجه ویژه دولت به توسعه استان‌های حاشیه‌ای گفت:  رئیس‌جمهور هفته آینده در جریان سفرهای استانی دولت به خوزستان سفر خواهند کرد.

جهرمی با اشاره به دو مصوبه از مصوبات اخیر هیٱت وزیران گفت: در جلسه شنبه گذشته آئین‌نامه‌ای در خصوص بیمه اجتماعی کارگران به تصویب رسید  که عزیزان تحت پوشش کمیته‌امداد را از پرداخت برخی مالیات‌ها معاف می‌کند.

وی افزود: آئین نامه دیگری که هفته گذشته در هیأت وزیران به تصویب رسید آئین‌نامه یکپارچه سازی خدمات مربوط به زنان سرپرست خانوار بود. هدف این آئین‌نامه ایجاد شفافیت، ساماندهی و توزیع عادلانه خدمات قابل ارائه به زنان سرپرست خانوار است.

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره برخی ادعاها درباره منفی شدن تراز تجاری کشور گفت: تراز تجاری کشور ۱۲۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد رشد داشته و مثبت بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای حمایت از جوانان گفت: یکی از اصلی ترین اقداماتی که برای جوانان صورت گرفته این است که جوانان احساس نقش‌آفرینی واقعی در اداره امور کشور را دارند. امروز پس از قریب به ۱۰ سال که میانگین سنی هیأت وزیران بسیار از جوانی فاصله داشت، تعداد زیادی از جوانان متولد بعد از انقلاب در عالی ترین هیٱت اجرایی کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هم حمایت‌های بسیاری صورت گرفته. امروز جوانان فعال در حوزه‌های دانش‌بنیان شاهدند که رئیس‌جمهور شخصا با بردن  تولیدات و محصولات آن‌ها به سفرهای خارجی دست به بازاریابی برای تولیدات جوانان توانمند این مرز بوم می‌زند.

در پاسخ به سوالی در رابطه با مخالفت دولت با طرح شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا جایی که من اطلاع دارم نمایندگان دولت با طراحان این طرح موافق‌ و در رفت‌وآمدهای موثری بودند و تا جایی که من اطلاع دارم هیأت عالی نظارت نیز این طرح را تایید کرده است.

جهرمی در واکنش به خبر بازگشت اموال بابک زنجانی که هفته گذشته منتشر شد گفت: لازم است که اینجا تلاش‌های جهادی عزیزان‌مان اطلاعات سپاه و قوه‌قضائیه که با تلاش‌های شان دارایی‌های این متهم به صورت ارزی در اختیار خزانه کشور قرار گرفته تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم.

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در راستای نهضت ملی مسکن گفت: مسیر ساخت‌وساز مسکن شتاب بیشتری پیدا کرده. با تلاش‌های دولت میزان وام‌های ساخت مسکن افزایش پیدا کرده است سقف میزان بازپرداخت ماهیانه وام‌های ۵۵۰ میلیونی که در شهرها با بهره ۵ درصد، و وام‌های ۳۵۰ میلیونی که در روستاها با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود در بیشترین حالت ۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده که عدد قابل قبولی است.

وی افزود: همچنین طرح اعطای یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان ساخت مسکن هم در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند اثر قابل توجهی در تسهیل روند ساخت مسکن داشته باشد. علاوه بر این، طی روزهای آینده ان شاءالله ساخت گسترده مسکن هم به صورت عمومی در شهرهای بزرگ مثل تهران با کمک شهرداری و هم در بخش‌های خاص مثل ساخت مسکن دانشگاهیان و دانشجویان آغاز خواهد شد که اثر وضعی این اقدامات را می‌توانیم در توقف روند رشد تورم مسکن مشاهده کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات دولت در خصوص واردات خودرو گفت: در رابطه با مسئله واردات خودرو، دولت تاکنون دو مصوبه قابل توجه داشته است. یک مصوبه مربوط به مجوز واردات خودروهای نو و کارکرده بود. دومین مصوبه در خصوص کاهش عوارض واردات خودروهای اقتصادی است که بیش از ۱۰۰ درصد بوده و در این دولت به ۱۰ درصد رسیده است.

جهرمی ادامه داد: همچنین دولت مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را صادر نموده که اقدامات اجرایی آن در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha