کد خبر 241284
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

دریافت «جایزه ملی ایثار» آغاز تحولی مضاعف است

دریافت «جایزه ملی ایثار» آغاز تحولی مضاعف است

دریافت «جایزه ملی ایثار» آغاز تحولی مضاعف برای شما دانش آموزان و معلمان است تا نماد فرهنگ ایثارگران باشیم چراکه همه ایثارگران نماینده فرهنگ ایثار و مورج آن بوده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، هشتمین جشنواره آموزشی_تحصیلی «جایزه ملی ایثار» امروز یکم اسفندماه در هتل پارسیان انقلاب با حضور دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در این آئین، مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از این حسن ابتکار صمیمانه تشکر می‌کنم که جایزه ملی ایثار به دانش آموزان نمونه ایثارگران اهدا می‌شود، این موضوع اتفاقی مهم است. آموزش و پرورش هر کشوری سیمای آینده آن کشور را ترسیم می‌کند و از مولفه‌های بسیار مهم در سند تحول بنیادین این است که دانش آموز؛ ایثارگر تربیت شده و ایثار را بشناسد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ عظیم ایثار در گرو آن است که بذر آن در مدرسه در دانش آموزان کاشته تا مفهوم ایثار در عمق جان آنان بنشیند و به برکت نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع مهم اتفاق می‌افتد. اینکه دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف، ایثارگرانه دفاع می‌کنند مانند دانش‌آموز شهید لندی نشان‌دهنده این است که این فرهنگ بالنده است گرچه باید خیلی بیشتر درباره این فرهنگ کار کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در برخی از ویژگی‌های عمومی فرهنگی در جهان مشترک هستیم اما برخی از ویژگی‌ها به جامعه اسلامی ایران اختصاص دارد چرا که ما در فرهنگ خود ایثار را داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در طرح شاهد، حضرت امام (ره)  زمانی که درباره رسیدگی به امور فرزندان سخن می‌گویند، به دو نکته اشاره می‌کنند یکی اینکه فرزندان شهدا به منزله فرزندان حضرت رسول اکرم (ص) هستند و دیگر اینکه خدمت به جانبازان خدمت به حضرت پیامبر (ص) است. این مفهوم در هیچ فرهنگ دیگری وجود ندارد. در طرح شاهد هدف ما از خدمت، ادامه دادن راه ایثار و شهادت است و خدمت، جلوه‌ای برای آن راه است.

مرادصحرایی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه ایثارگران مایه قوام حاکمیت هستند و اعتلای حکومت در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت آن است. باید به آموزش و پرورش از هر حیث کمک شود تا این فرهنگ در همه مدارس نهادینه شود چرا که جامعه آینده، جامعه‌ای متعالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: تقاضای من از بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که به آموزش و پرورش در ایفای این نقش کمک کند در واقع ما هزار و ۴۰۶ مدرسه شاهد داریم که این وظیفه را بر عهده دارند اما این وظیفه یکایک ارکان آموزش و پرورش است تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دانش آموزان رشد دهند. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: دریافت این جایزه آغاز تحولی مضاعف برای شما دانش آموزان و معلمان است تا نماد فرهنگ ایثارگران باشیم چرا که همه ایثارگران نماینده فرهنگ ایثار و مورج آن بوده‌اند. آموزش و پرورش افتخار دارد که خود را خادم فرهنگ عظیم ایثار و شهادت می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha