کد خبر 241247
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲

صالحی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

راه‌اندازی سامانه نان با هدف رفع نیازهای کشور 

راه‌اندازی سامانه نان با هدف رفع نیازهای کشور 

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفت: سامانه نان با هدف رفع مسائل و نیازهای حوزه صنعت در کشور راه‌اندازی شده است. 

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای عالی وزارت علوم استفاده بهینه از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دکترا در قالب دوره‌های پسا دکترا است و در این خصوص آئین‌نامه‌های مربوطه تدوین شده است. 

وی افزود: تحقیقات بنیادی،  ارتباط با صنعت و حضور در شرکت‌های صنعتی از جمله دوره‌های در نظر گرفته شده برای پسا دکترا است و این کار سبب نگهداشت نخبگان خواهد بود و فارغ‌التحصیلان دکترا از تجربه علمی خوبی برخوردار هستند. 

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری بیان کرد: اکنون بیش از ۶۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۶۰ هزار دانشجوی مقطع دکترا در حال تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور هستند و نظام مسائل و نیازها با استفاده از پایان نامه و رساله همین دانشجویان قابل حل است.  وزارت علوم سامانه نان را با هدف رفع نیازهای کشور راه اندازی کرده است. 

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها نیازهای خود را در سامانه نان مطرح خواهند کرد. برای حفظ رتبه علمی کشور اقدامات خوبی در وزارت علوم انجام شده و بیش از ۱۵۰۰ مجله علمی داخلی نمایه شده است. 

صالحی همچنین گفت: در ۲۵ سال منتهی به دولت سیزدهم ۱۰۱ مجله در استوپوس  نمایه شده که در دو سال گذشته ۵۶ مجله نمایه شده و این کمک کرده تا زبان فارسی گسترش و رتبه ایران ارتقا پیدا کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha