کد خبر 241223
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

پیغامی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

تعداد گردشگران خارجی و داخلی از قشم افزایش یافته است/ 20 نوع گردشگری در کشور داریم + فیلم

تعداد گردشگران خارجی و داخلی از قشم افزایش یافته است/ 20 نوع گردشگری در کشور داریم + فیلم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این جزیره در بخش گردشگری ما یک منطقه خانواده محور است، گفت: سالانه شاهد افزایش تعداد گردشگران خارجی و داخلی از منطقه آزاد قشم هستیم

عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه مطبوعات، ضمن بیان مطلب فوق گفت: خیلی خوشحالم که در پایگاه خبری حیات طیبه حضور دارم. کلمه حیات طیبه یکی از کلمات کلیدی گفتمان انقلاب اسلامی است. در اسناد بالادستی انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ما با کلمه حیات طیبه، آینده روشنی که برای نظام و کشور در نظر داریم، را گنجانده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث مربوط به گردشگری، کشور ما در جای‌جای خود و در نقاط مختلف فهرست مختلفی از انواع گردشگری را دارد که می‌توان در موردش صحبت کرد، افزود: ما بالغ بر ۲۰ نوع گردشگری را در کشور سراغ داریم و پیگیر آن هستیم. در منطقه آزاد قشم و جزیره زیبای جهانی قشم هم همین گونه است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم اضافه کرد: از سیاست‌های مهم گردشگری ما در این منطقه این است که انواع مختلف گردشگری را در آن رقم بزنیم. از جمله برخی گردشگری‌هایی که مربوط به برخی مولفه‌های خاصی بوده که در جزیره قشم و اطراف آن رقم خورده است. برای مثال ما می‌توانیم به حادثه‌ای که  ناو کشور جنایتکار آمریکا در نزدیکی جزیره قشم در حمله به هواپیمای مسافربری ایران رقم زد که یک فاجعه بود و جنایت بشری محسوب می‌شد، اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه خون پاک این عزیزان در نزدیک جزیره قشم ریخته شد، یادآور شد: ما در اول تیرماه در این محل با اهدای گل به روح این عزیزان این استکبارستیزی خود و مردم‌مان را نشان دادیم. این یک ظرفیت نمادین و مولفه گردشگری است.

پیغامی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هم جزیره قشم با داشتن قلعه پرتغالی‌ها و قبرستان انگلیسی‌ها و حافظه تاریخی مردم قشم از جنایت استکبار دارند و جنایاتی که علیه مردم قشم و زنان و کودکان قشم‌ رقم خورده به‌صورت موزه زنده و پویا داریم. این یکی از انواع گردشگری با مفهوم استعمار ستیزانه است که ما در قشم داریم.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد افزایش تعداد گردشگران خارجی و داخلی از منطقه آزاد قشم هستیم، تصریح کرد: برای مثال، بهمن‌ماه  امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش استقبال از گردشگری در این منطقه داشتیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم همچنین گفت: جزیره قشم در بخش گردشگری ما یک منطقه خانواده محور است. خانواده‌ها و طبقه متوسط ما خصوصاً در استان‌های مجاور این جزیره از گردشگری در این منطقه استقبال کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha