کد خبر 241222
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

اصغر مازیار با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد:

تغییر نسل یکباره نباید اتفاق بیافتد/ پتانسیل جوان کردن تیم ملی را داریم

تغییر نسل یکباره نباید اتفاق بیافتد/ پتانسیل جوان کردن تیم ملی را داریم

کارشناس فوتبال در رابطه با جوان‌گرایی و تغییر نسل در تیم ملی صحبت کرد.

اصغر مازیار، کارشناس فوتبال با حضور در غرفه پایگاه خبری حیات، در نمایشگاه مطبوعات در خصوص اینکه آیا ظرفیت تغییر نسل در حال حاضر در فوتبال ما وجود دارد یا نه، اظهار کرد:بله به نظرم ما بر حسب دستورالعملی که به تیم‌ها مبنی بر لزوم استفاده از بازیکنان تیم‌ها ابلاغ شد با ورود بازیکنان جوان به لیگ برتر مواجه شدیم. هرچند شاید در بین نفرات اصلی جایی نداشته باشند ولی در ترکیب تیم‌ها بازیکنان جوان با کیفیتی می‌بینیم که اگر مربیان تیم ملی دقت نظر بیشتری روی آنها داشته باشند می‌توان در آینده از آنها استفاده کرد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این تغییرات باید به مرور زمان رخ دهد، افزود: تغییرات در ترکیب تیم‌ها یکباره اتفاق نمی‌افتد. درست نیست یک باره چهره تیم ملی را تغییر دهیم. ما بازیکنانی در تیم ملی داریم که جوان نیستند و سنشان خیلی هم بالا نیست و باید این نفرات را در ترکیب حفظ کنیم ولی در مقدماتی جام جهانی خصوصاً مراحل ابتدایی که حریفان راحت‌تری داریم می‌توانیم به این جوان‌ها اعتماد بیشتری کنیم.

کارشناس فوتبال در رابطه با اینکه زمانی کی‌روش ملی‌پوشان را به حضور در تیم‌های اروپایی تشویق می‌کرد و حالا باید این مسیر ادامه داده شود هم خاطرنشان کرد: بله باید هم این اتفاق رخ دهد. ما چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال یک پدیده وارداتی است ما باید بازیکنان‌مان را به لیگ‌های معتبر بفرستیم تا در فضای حرفه‌ای تری فوتبالشان جلو برود ولی این باید در سن پایین اتفاق بیافتد، مثل اتفاقی که برای آزمون یا صیادمنش رخ داد و اگر در سن بالا لژیونر شوند فایده‌ای برای فوتبال ما ندارد. مانند اینکه ما در علم هم نیرو به خارج از کشور می‌فرستیم تا کسب دانش کنند و برگردند و به کشور خدمت کنند و در فوتبال هم چنین شرایطی حاکم است. ما نیاز داریم که این مسیر را ادامه دهیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha