کد خبر 241164
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

ناصحی با حضور در غرفه «حیات» خبر داد:

بیمه‌های پایه موظف به پرداخت مابه التفاوت ارزی داروها هستند + فیلم

بیمه‌های پایه موظف به پرداخت مابه التفاوت ارزی داروها هستند + فیلم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه این سازمان قیمت‌های جدید دارو را در سامانه خودش به ثبت می‌کند، گفت: بیمه‌های پایه موظف به پرداخت مابه‌التفاوت ارزی داروها هستند.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با حضور در غرفه حیات، در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه در پاسخ به پرسشی در مورد نحوه پرداخت مابه التفاوت ارزی دارو، اظهار کرد: اسامی داروها در سامانه بارگزاری می شود و پرداخت مابه التفاوت ارزی بر اسا این سامانه بر عهده بیمه‌های پایه است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر داروخانه‌ای این مبلغ را از افراد مطالبه کرد، بیمه‌گذاران چه اقدامی باید انجام دهند، تاکید کرد: مکررا توسط سازمان غذا و دارو از داروخانه های مختلف بازرسی انجام می‌شود و اگر مردم در خصوص اعمال سهم ارزی داروها شکایتی داشته با سامانه ۱۹۰ یا شماره  ۱۶۶۶ بیمه سلامت تماس بگیرند همچنین فاکتورهای سهم ارز باید واضح باشد و در برخی از مواقع اینگونه تخلف منجر به تعطیلی داروخانه شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص اینکه چرا برخی داروخانه ها در این خصوص کوتاهی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه هر سال سازمان غذا و دارو لیست قیمت‌های جدید دارویی و سهم ارزی را به سازمان بیمه سلامت اعلام می‌کند، بیمه سلامت قیمت‌ها را در سامانه خودش به ثبت می‌رساند.

وی با بیان اینکه سهم ارز برای اقلام دارویی به طور حتم اعمال می‌شود جز اینکه در مواردی خاص افزایش قیمت داشته و این موضوع به ما اعلام شود، ادامه داد: با اعلام قیمت جدید در کمترین زمان ممکن، سهم ارزی اعمال شده و امکان دستکاری وجود ندارد. اینطور نیست که داروخانه‌ای پرداخت کرده و در جای دیگری این کار انجام نشود که این کار تخلف محسوب می‌شود.

ناصحی همچنین گفت: البته با نوسانات ارزی و افزایش قسمت دارو ممکن است بعضا تا زمان به روزرسانی سامانه برای پرداخت مشکلاتی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha