کد خبر 241144
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

ادعای استونی درباره تهدید روسیه علیه ناتو و اتحادیه اروپا

ادعای استونی درباره تهدید روسیه علیه ناتو و اتحادیه اروپا

رئیس جمهوری استونی مدعی شد روسیه تهدیدی علیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا است و این نهادها نمی‌توانند مانند شرایط صلح عمل کنند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ پولیتیکو در نوشتاری به قلم آلار کاریس نوشت: حمله روسیه به اوکراین تعجبی برای ما نداشت. مسکو هر چیز محافظت نشده ای را تصرف می کند بنابراین ما باید هیچ چیز را محافظت نشده باقی نگذاریم.

وی مدعی شد: به تازگی بیلبوردی در ایوانگرود (Ivangorod) در مرز استونی با روسیه برافراشته شده که بر روی آن نوشته است «مرزهای روسیه بی پایان است». این کاملا نشان می دهد که تفکر اروپا و روسیه و ارزش های آنها تا چه اندازه با مسکو متفاوت است.

رئیس جمهوری استونی ادعا کرد: ما موفقیت خود را با رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی می‌سنجیم در حالی که روسیه از معیارهای امپریالیستی برای گسترش قلمرو و قدرت نظامی خود استفاده می کند.

وی در توجیه حمایت قوی کشورش از گسترش اتحادیه اروپا و ناتو، مدعی شد: جای تعجب نیست که کشور دیگری هدف حمله [روسیه] قرار گیرد زیرا تاریخ بارها نشان داده است که اگر فرصتی وجود داشته باشد همه کشورهای اروپا می توانند هدف بعدی باشند.

کاریس معتقد است: «دموکراسی خود تهدیدی برای روسیه است، به این معنا که هر کشور دموکراتیک، تهدیدی برای آن است. بنابراین، بی‌ فایده است که راهبردهای خود را بر اساس تغییرات اساسی در روسیه در آینده نزدیک قرار دهیم. حتی زمانی که رژیم فعلی تغییر کند - همانطور که در نهایت تغییر خواهد کرد - نگرش روسیه نسبت به غرب تغییر نخواهد کرد.»

وی مدعی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نه تنها می‌خواهد اوکراین را تصرف کند، بلکه قصد دارد اراده جهان دموکراتیک را به نمایندگی از دیگر مستبدان جهان تضعیف کند.

کاریس با ادعای نیاز به تقویت امنیت اتحادیه اروپا در چارچوب ناتو گفت: ما باید سرمایه گذاری دفاعی خود را تقویت کرده، قابلیت های صنایع دفاعی خود را افزایش داده و نیروهای مسلح خود را تقویت کنیم.

رئیس جمهوری استونی با بیان اینکه از ایده های ایجاد کمیسر دفاعی، بازنگری راهبرد دفاعی اتحادیه اروپا و تطبیق قوانین بانک سرمایه گذاری اروپا حمایت می کند، افزود: چراکه اروپا باید منبع مالی داشته باشد که اجازه سرمایه گذاری در توسعه نظامی را نیز بدهد.

وی مدعی شد: اوکراین می تواند با کمک کشورهای دوست پیروز شود و محاسبات استونی نشان می دهد که اگر هر کشور اروپایی فقط ۰.۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال های آینده به کی‌یف کمک کند، اوکراین پیروز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha