کد خبر 241074
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

بررسی و رصد دقیق فرآیندهای تبلیغاتی کاندیداها در آذربایجان غربی

بررسی و رصد دقیق فرآیندهای تبلیغاتی کاندیداها در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فرآیندهای تبلیغاتی به صورت دقیق بررسی می‌شود، گفت: اگر جرم و نارضایتی گزارش شد و دستورات لازم را صادر می‌شود.

به گزارش گروه استانی حیات، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گردهمایی داوطلبین نمایندگی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان اظهار کرد: در انتخابات یکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی که آئینه تمام نما از مردم سالاری دینی و دموکراسی واقعی است که باید به نحو شایسته تبیین کرد.

وی ادامه داد: این گردهمایی به منظور تجلیل از شما که به عنوان قشر نقش آفرین در یک امر بسیار خطیر و مهم شده‌اید و هم برای ارائه و امروز موضوعات و الزامات کار تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مهمترین نهاد تقنینی و نظارتی، تصریح کرد: هرچه قدر این قوه قوی و اثر بخش باشد موتور محرکه‌ای برای سایر قوا با تصویب قوانین بروز و نظارت‌های دقیق برای سایر قوا می‌باشد.

وی افزود: در انتخابات ۴ عنصر مهم مقامات اجرایی، مقامات نظارتی، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان یک فرایندی را تشکیل می‌دهند که خروجی آن نتیجه قانونی انتخابات است.

عتباتی اضافه کرد: دستگاه قضائی پا به پای سایر مجموعه‌ها اقدامات خیلی خوبی در جهت صیانت از آرای مردم انجام داده است از جمله تشکیل جلسات ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان به صورت مرتب و منظم که مصوبات خوبی در راستای تحقق ۴ راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند تصویب کرده است همچنین در تمامی شهرستان‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی پیش بینی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش بر این خواهد بود که یک رقابت سالم و در نهایت امنیت و با مشارکت حداکثری اتفاق بیافتد و برای این امر فصل الخطاب قانون است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی استان برای پیشگیری و برخورد قاطع با جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح استان یادآور شد: دستگاه قضای برای موضوعات برنامه دارد، از جمله در بحث ورود پول‌های کثیف و حمایت‌های غیرقانونی بعضی از مجموعه‌ها، به طور مثال شهرستان ارومیه بلوک بندی شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: هر بخش و بلوک به یک مقام قضائی با تمام اختیارات قانونی سپرده شده است تا فرآیندهای تبلیغاتی به صورت دقیق بررسی و هرآیینه تخلف، جرم و نارضایتی گزارش شد و نیاز به اقدام قضائی بود فی المجلس ورود و دستورات لازم را صادر کند.

عنباتی با اشاره به اجرایی شدن قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: ابزار اصلی برای تحقق یک انتخابات سالم قانون است و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی که یک قانون بسیار مترقی و ارزشمند است و در سال ۹۸ به تصویب رسیده، امسال برای اولین بار در این انتخابات اجرایی شده و لازم الاجرا است و محدودیت‌های خیلی جدی و ضمانت اجراهای خیلی قوی دارد و این شفافیت انتخاباتی و تأمین بخش قابل توجهی از سلامت انتخابات را تضمین می‌کند و همه باید به آن تمکین کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در کنار شما است، هر جا احساس کردید تخلفی از ناحیه هر مقام و شخصی در هر جایگاهی اعم از رسمی و غیر رسمی صورت می‌پذیرد، مستند و مستدل گزارش نمائید چرا که افتخار و هنر ما این است که یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری در یک فضای سالم رقابتی و در فضای امن با نهایت قانونمندی برگزار کنیم تا همه پیروز انتخابات باشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به کاندیداها اظهار کرد: کاندیداها باید در رفتار، گفتار، اظهارنظرها و کردار بیشتر از همه پای بند قانون باشند و ظرفیت‌ها، توانمدی‌ها و رزومه کاری خود را ارائه و تبلیغ کنند و از تخریب و تهمت به دیگران و تخریب اموال عمومی اجتناب کنند و قانون انتخابات را مروری کنند و قوانین و الزامات قانونی را رعایت کنند که اگر نکنند مرتکب جرم شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha