کد خبر 241070
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱

آقاتهرانی با حضور در غرفه «حیات» خبر داد:

تعیین لیست انتخابات مجلس بر اساس شاخص‌های امامین انقلاب/ در خبرگان تابع جامعه روحانیت مبارز هستیم

تعیین لیست انتخابات مجلس بر اساس شاخص‌های امامین انقلاب/ در خبرگان تابع جامعه روحانیت مبارز هستیم

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: روند بررسی براساس شاخص‌های مورد تاکید امامین انقلاب تا حدود زیادی انجام گرفته. با دیگر گروه‌ها هم مذاکراتی صورت پذیرفته و لیست نهایی به زودی ان‌شاالله منتشر خواهد شد.

مرتضی آقاتهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، در رابطه با ضرورت مشارکت در انتخابات و آخرین تحرکات انتخاباتی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: پیش از هرچیز در این باره باید تاکید کرد که حضور و مشارکت پرشور در انتخابات از اینکه به چه کسی و کدام جریان سیاسی‌ای رای می‌دهیم مهم‌تر است و در اصل مشارکت در انتخابات نباید تردیدی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جریان اصول‌گرایی اظهار کرد: برای حرکت به سمت وحدت، لازم است که اصولی همچون؛ پرهیز از قبلبه‌گرایی، پرهیز از تصمیم گیری پدرسالارانه و سهم‌خواهانه، تاکید بر شایسته‌سالاری تاکید کنیم. برای حرکت به سمت وحدت نباید اینطور عمل کنیم که افراد نزدیک به خودمان را در اولویت قرار دهیم و باید به توانایی و کارایی افراد توجه کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شاخص‌های نماینده شایسته از دیدگاه امامین انقلاب خاطرنشان کرد: ما در جبهه پایداری به این شاخص‌ها توجه کرده‌ایم و به همه نامزدها بر اساس میزان سنخیت و قرابت‌شان با این شاخص‌ها نمره می‌دهیم و نامزدهایی که بیشترین نمره‌ را کسب کنند، انتخاب می‌شوند.

تعیین لیست انتخابات مجلس بر اساس شاخص‌های امامین انقلاب/ در خبرگان تابع جامعه روحانیت مبارز هستیم

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار حیات، درباره روند اجرایی انتشار لیست جبهه پایداری و زمان انتشار آن تاکید: روند بررسی براساس شاخص‌های فوق‌الذکر تا حدود زیادی انجام گرفته. با دیگر گروه‌ها هم مذاکراتی صورت پذیرفته و لیست نهایی به زودی ان‌شاءالله منتشر خواهد شد.

آقاتهرانی همچنین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای اختصاص یک درصد هزینه‌های همه دستگاه‌های اجرایی برای تولیدات فرهنگی یادآور شد: در جریان تصویب لایحه برنامه هفتم و لایحه بودجه سال آینده چند کار جدی‌ در این مجلس برای تضمین اختصاص هزینه‌های فرهنگی توسط دولت‌ها صورت گرفته که دستگاه‌ها نتوانند مثل گذشته از هزینه‌های فرهنگی در مواقع کمبود اعتبار کم کنند.

وی افزود: قبلا بعضا هزینه تولیدات فرهنگی حتی تا ۵ درصد هم نوشته می‌شد اما اجرایی نمی‌شد؛ در قانون بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه ساز و کاری ترتیب دادیم تا این بودجه فرهنگی اجرایی شود.

دبیرکل جبهه پایداریهمچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه انتخاب نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در رابطه با خبرگان ما همیشه با نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جلو رفته‌ایم. مساله خبرگان مساله‌ای تخصصی است و ما در جبهه پایداری به طور مستقیم به موضوع انتخاب نامزدهای خبرگان ورود نمی‌کنیم از آنجایی که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متخصصین این امر هستند هر لیستی را آن‌ها منتشر کنند ما هم حمایت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha